Европейският съюз започна разследва на внос от Китай на плосковалцувани продукти от желязо и стомана, галванично покрити или облицовани с калай. Предприетите действия са в опит за защита на европейските производители, предават от Reuters.
Разследването е в следствие на жалба от Европейската асоциация за стомана Eurofer, по данни на официалния вестник на ЕС. Проучването трябва да приключи в рамките на 14 месеца, с възможно налагане на временни мита след седем до осем месеца.
Европейската комисия, която провежда разследванията, заяви, че целта ѝ е да предотврати нелоялната конкуренция и изкривяване на баланса на пазара.
Вчера ЕК е започнал разследване на вноса от Китай на дървени подови настилки след жалба от Европейската федерация по паркет, като са били изследвани многослойни дървени подови плочи. Панелите от бамбук или поне с горния слой от бамбук са изключени, както и панелите за мозаечни подове.
ЕС също така започна няколко разследвания на китайските производители на чисти технологии, за да установят дали компаниите слагат субсидирани стоки на пазарите на ЕС и дали са облагодетлествани от субсидии на територията на държавите-членки.
Припомняме, на 24 април стартира разследване на китайските обществени поръчки за медицински изделия. В началото на същия месец ЕК започна разследване и на субсидии, получени от китайски доставчици на вятърни турбини, предназначени за Европа. Предвижда се проверка на развитието на вятърни паркове в Испания, Гърция, Франция, Румъния и България.
Очаква се ЕК да прекрати действията си срещу китайските участници в обществения търг за соларен парк в Румъния, след като компаниите се оттеглили от процеса.
Допълнително, миналата година ЕС предприе проверка на вноса на китайски електромобили, за да определи дали да им наложи наказателни мита. Целта е също да стане ясно дали китайският внос на електромобили за пазара на ЕС се възползва от прекомерни субсидии. Разследването, което официално започна на 4 октомври, ще продължи до 13 месеца. Едва девет месеца след началото ЕК може да наложи временни антисубсидийни мита.
През април министърът на търговията на Китай Уанг Вентао разкриткува твърденията на САЩ и Европа за излишък от капацитет на китайски електромобили, като ги нарече неоснователни.