Европейският съюз започна разследва на внос от Китай на плосковалцувани продукти от желязо и стомана, галванично покрити или облицовани с калай. Предприетите действия са в опит за защита на европейските производители, предават от Reuters.

Разследването е в следствие на жалба от Европейската асоциация за стомана Eurofer, по данни на официалния вестник на ЕС. Проучването трябва да приключи в рамките на 14 месеца, с възможно налагане на временни мита след седем до осем месеца.

Европейската комисия, която провежда разследванията, заяви, че целта ѝ е да предотврати нелоялната конкуренция и изкривяване на баланса на пазара.

Вчера ЕК е започнал разследване на вноса от Китай на дървени подови настилки след жалба от Европейската федерация по паркет, като са били изследвани многослойни дървени подови плочи. Панелите от бамбук или поне с горния слой от бамбук са изключени, както и панелите за мозаечни подове.

ЕС също така започна няколко разследвания на китайските производители на чисти технологии, за да установят дали компаниите слагат субсидирани стоки на пазарите на ЕС и дали са облагодетлествани от субсидии на територията на държавите-членки.

САЩ увеличава на 100% митата за внос на електромобили от Китай

САЩ увеличава на 100% митата за внос на електромобили от Китай

Джо Байдън разкри редица увеличения върху тарифите за китайския внос

Припомняме, на 24 април стартира разследване на китайските обществени поръчки за медицински изделия. В началото на същия месец ЕК започна разследване и на субсидии, получени от китайски доставчици на вятърни турбини, предназначени за Европа. Предвижда се проверка на развитието на вятърни паркове в Испания, Гърция, Франция, Румъния и България.

Очаква се ЕК да прекрати действията си срещу китайските участници в обществения търг за соларен парк в Румъния, след като компаниите се оттеглили от процеса.

Допълнително, миналата година ЕС предприе проверка на вноса на китайски електромобили, за да определи дали да им наложи наказателни мита. Целта е също да стане ясно дали китайският внос на електромобили за пазара на ЕС се възползва от прекомерни субсидии. Разследването, което официално започна на 4 октомври, ще продължи до 13 месеца. Едва девет месеца след началото ЕК може да наложи временни антисубсидийни мита.

През април министърът на търговията на Китай Уанг Вентао разкриткува твърденията на САЩ и Европа за излишък от капацитет на китайски електромобили, като ги нарече неоснователни. 

Германската отбранителна индустрия опитва да намали зависимостта си от Китай

Германската отбранителна индустрия опитва да намали зависимостта си от Китай

Браншът търси помощ от правителството за постигане на целта