Кампаниите през медиите не дават резултат, затова се плаща директно на избирателя. Медийната кампания за местните избори беше скучна и по правилата. Това стана ясно от думите на медийния експерт и бивш председател на СЕМ Георги Лозанов пред БНР.

"Колкото повече се купуват гласове, толкова по-неефективни са медийните кампании", каза той.

"Медийните кампании са много малко медийни, те са политически кампании", смята бившият председател на медийния регулатор.

Според него чрез Изборния кодекс и съпътстващи договори медиите се превръщат в политически пиар на кандидатите. Това е обратно на очакванията към медиите - да извършат журналистическа работа, така че да помогнат на избирателя да направи своя избор.

Ако кампаниите се освободят и журналистите решават кого да поканят, това ще промени инструментариума, с който медиите могат да си служат. Това важи особено в обществените медии, където не трябва да бъдат платени интервютата с кандидатите, които се явяват на избори.

"Журналистите от обществените медии нямат никакъв инструмент, с който да се справят с произвола на политиците и с начина, по който те решат да се самопредставят", каза Лозанов и даде пример с поведението на Волен Сидеров в предаването "Референдум" по БНТ, където гостът се опита да изземе ролята на водещ и да промени правилата.

"В предизборна кампания изчезва свободата на медиите, която и без това доколко ли имаме", коментира още медийният експерт.

По думите на Лозанов политиците си въобразяват, че когато по време на предизборна кампания поставят журналистите "на трупчета" и те сами започнат да се самопредставят, това ще даде голям резултат. Това поведение дава обратен резултат - негативен.