Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за концесиите.
Със законопроекта се предлагат промени, засягащи възлагането на концесия, които се доближават максимално до правилата, разписани в Закона за концесиите, но съобразени със специфичните задължителни дейности по морските плажове и предоставянето на допълнителни услуги.
"С новия § 4 и с изменението на § 5 се цели преодоляване на законодателната празнота и уреждане на преходните периоди, в които е прието решение за откриване на процедура по реда на отменената глава втора "а" от Закона за устройството на Черноморското крайбрежие за възлагане на концесии за морски плажове до влизането в сила на този закон", пише в мотивите на законопроекта за промени в Закона за концесиите.
Предлага се концесиите да се отдават и контролират по улеснени правила и при гъвкаво национално законодателство.
С промените в Закона се регулира сключването на договор за концесия за услуга на морски плаж, неговото изпълнение, изменение и прекратяване, както и сключването на договор с подизпълнител.
С гласуваните промени се регламентира и дейността по контрола по начин, който позволява ефективност при отчитането на изпълнението на изискванията, пише в документа.
За неуредените въпроси, свързани със стратегическото развитие и планиране на концесиите за услуга на морски плаж, финансирането на дейността и Националния концесионен регистър, както и за обжалването на решенията на концедента, се предвижда да се прилага Законът за концесиите.
След гласуването на промените в Закона министърът на туризма Николина Ангелкова коментира, че с представители на сектора се обединили около идеята за начало на един по-сериозен и стратегически дебат за цялостното развитие на Българското Черноморие.
Тя не иска на парче да стават нещата, а да се мисли в една посока дали трябва само да се категоризират плажовете и кои плажове. България да бъде конкурентна туристическа дестинация, иска министърът на туризма.
Статутът на националните курорти е от огромно значение, защото те са имиджът на българския туризъм, каза още Николина Ангелкова. Важно е да намерим баланса, за да имаме конкурентното и правилното развитие на българския туристически продукт по Черноморието, изтъкна още ресорният министър. Много ме е яд, когато виждам цялата тази негативна кампания, която изключително много се отразява на имиджа на българския туризъм, допълни Ангелкова.