Управителният съвет на Българската браншова камара "Пътища" настоява за спешна среща с министрите Асен Василев и Гроздан Караджов, за да бъде изяснена ситуацията и начертано развитието на пътно-строителния бранш.

Искането за спешна среща идва след като вчера от МРРБ обявиха, че правят ревизия на договорите за текущ ремонт и поддържане. Това се случи след като сутринта от ББК "Пътища" предупредиха, че договорите не се изпълняват.

Камарата е в недоумение, как МРРБ смята да действа и питат за обявеното, че плащанията ще се осъществят след осигуряване на средства на МРРБ, респективно на Агенция "Пътна инфраструктура", с нарочно решение на Министерския съвет, тъй като в проектобюджета на АПИ за 2022 г. не са заложени средства за изплащане на натрупаните задължения по договори с надхвърлени стойности, защото не е уточнен точният размер на сумите.

МРРБ проверява текущи ремонти на пътища

МРРБ проверява текущи ремонти на пътища

В проектобюджета на АПИ за 2022 г. не са заложени средства за изплащане на натрупаните задължения

ББК "Пътища" припомнят, че през ноември е било постигнато съгласие между фирмите и възложителя, в лицето на Агенция "Пътна инфраструктура", за подписване на споразумения за предсрочно прекратяване на договорите за текущ ремонт и поддържане на републиканска пътна мрежа, както и са били разписани конкретни срокове за разплащане на извършени и текущи дейности. В споразуменията изрично е записано условието и срока за заплащане на дължимите от страна на АПИ задължения, а именно осигуряване на финансов ресурс, предвиден в бюджета на Република България за 2022 г., но не по-късно от 30.06.2022 г.

Обявеното намерение от страна на МРРБ и МФ показва, че не се планира да се спази приетото подписано споразумение.

Кабинетът не изпълнява договореното, недоволни пътищарите

Кабинетът не изпълнява договореното, недоволни пътищарите

Те са искали няколко пъти и среща

Припомняме, пътищарите излизаха няколко пъти на протести миналата година, като на третия си такъв протест струпаха тежка строителна техника за два дни  в центъра на София. Те настояха за оставка на служебния регионален министър Виолета Комитова.

Първите протести на пътните фирми тръгнаха от "Автомагистрали - Черно море", заради неизплатените пари от държавните АПИ и "Автомагистрали". В следващите протести обаче се оказа, че участват и фирми, на които държавата не само не дължи пари, но и са взели финансиране за строителство напред. 

Първото служебно правителство вече предостави на прокуратурата редица договори, сключени в нарушение на закона за обществените поръчки. Общо 3,7 милиарда са задълженията на държавата към строителни фирми, но от финансовото ведомство признават само част от тях 1,3 милиарда, тъй като са сключени законно.