Счупен лагер в кормилната система е първата неофициална версия за причината на катастрофата на корабчето „Илинден" в Охридското езеро.

Това съобщават от Министерството нва транспорта, чиято експертна група е в Охрид и участва в разследването.

До този момент то преминава с огледи на водолази и подводни снимки.

Българските експерти съобщават още, че в 15.00 часа днес разследващите са взели решение, корабът „Илинден" да бъде изваден от езерото.
Действието се предприема, като крайна мярка за разкриване на истината по трагедията в Охрид.

Съобщава се също така, че са идентифицирани и и последните три тела на загиналите при трагичния инцидент.

По-рано министър Божидар Димитров коментира, че според него вероятна повреда в двигателя на кораба е основната причина за потъването на кораба.
За това говори и фактът, че мнозина са видели пушек на кърмата преди потъването.

Двигателят е изфорсирал и не случайно мнозина са видели пушек. Валът е започнал да се движи не около оста си, а просто да подскача. Разбил е ламарината на кърмата и от там е започнала да нахлува вода, обясни Димитров.

Нахлула е вода и естествено е бил нарушен балансът на „Илинден". Причината да потъне толкова бързо според министъра е, че корабът е малък и железен и при това претоварен.

Носът се е издигнал и това означава, че водата е нахлула от към кърмата, допълва Божидар Димитров.