Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов посочи, че от началото на летни сезон комисията е извършила около 2 500 проверки на търговски обекти по Черноморието.
Пред Нова телевизия Маргаритов обясни, че в хода на проверките на КЗП са съставени 150-160 акта за констатирани нарушения.
Основните нарушения били свързани с разминавания между обещана услуга и предоставената такава на място. Такива били и най-честите сигнали от туристи по родното ни Черноморие.
Туристите често се оплаквали и от некоректно отношение на търговци. Като пример Маргаритов посочи ситуация, възникнала през изминалата седмица. По думите му група от около 200 туристи не е била настанена в хотел поради неуредени отношения между туроператор и хотелиер. След намесата на КЗП туристите били настанени.
Редки остават случаите на начисляване на такси от типа - "празен стол", "празна чиния", "желание на клиента". По-рано днес Маргаритов коментира сигнала от вчера, в които се посочваше, че заведение в Харманли е начислило такса "нищо - 1 лев" на клиент, който не бил консумирал храни или напитки в заведението.
Касовата бележка за "нищо - 1 час" била шега
Въпреки шегата заведението в Харманли ще бъде проверено
Маргаритов обясни, че е имало няколко случаи, в които търговци се опитвали некоректно да заблудят клиенти, че дължат суми за измислени услуги и други. Според статистиката на КЗП тези случаи намаляват.
В заключение председателят на КЗП увери, че проверките на комисията по морето продължават. Проверки ще има до края на сезона.