Новият положен асфалт на пътя край Своге, при който загинаха 17 души, а 21 бяха ранени, е много по-добър от стария.
От днес започва полагането на шумящата пътна маркировка и до обяд тя ще бъде готова. Това обяви директор на дирекция Пътна инфраструктура инженер Михаил Рашков пред Нова тв.
Инж. Рашков уточни, че рецептите на асфалтовата смес са различни, но не би искал да коментира повече, защото все още върви разследването на Националната следсветна служба (НСлС).
Пътят и сцеплението на пътя са много по-добре отпреди, увери той.
Проектантът на пътя е направил, така че да повтори нещата от стария път и именно затова стана фаталния инцидент край Своге, изрази съжаление инженерът.
Задължение е на община Своге да изчисти тревистите растителности по пътя, посочи инж. Рашков.
Проблемът с отводняването не е само в един участък , а е проблем на всички пътища, уточни той.
Автоинструкторът Йонко Иванов коментира, че ако се оставят нещата така, все едно нищо не се е случило. Допуснати са няколко грешки и ако те не бъдат отстранени, в най-скоро време отново ще стане тежка катастрофа, изрази съжаление той.
Има възможност мостът да бъде разширен с два метра и половина, изтъкна Иванов и добави, че задължително трябва да се изчисти и растителността по пътя, за да не пречи на видимостта на шофьорите.
От АПИ отговориха на становището на Институт по пътна безопасност, от където ден преди инцидента бяха публикували мнение, че пътят е в недобро състояние, въпреки скъпия ремонт. Констатациите за пътя Своге - София от организацията не са направени от лицензирани одитори по пътна безопасност, а на отделни личности, обявяващи се за експерти, информират от АПИ.
Припомняме, след тежката катастрофа с автобус на 25 август, когато загинаха 17 души, а 21 бяха ранени, в тази отсечка първо бяха извършени огледи, включително втори оглед с взимане на проби, след което започна ремонт на участъка.
От прокуратурата съобщиха, че забавянето на преасфалтирането не се дължи на действия на разследващите. От АПИ отложиха за кратко тази дейност заради очаквания дъжд.
berdj-vartanyan
на 08.09.2018 в 13:03:39 #2Трудно.нормален човек който мисли с горната си глава ,би разбрал ,както обяненията на наречените " експерти" от Института за пътна брзопастност.Много лесно в България,ако си работил в държавна институция и си професор или доценнт,след като напушнеш,създават се Институти,но без покритие и експертни знания. Дали им поне няколко души от прославили се пред екрана експерти от института,да са защитили пред комисии у нас или чужбина знания с което да защитят наименованието си експерти. По мое скромно мнение,не е виновен.нитонасфалта,нито височината на пътния знак ,а най малко болтовете.с което е закрепен ограничителната мантинела. От 45 години съм водач на автомобил,и от опит знам,че не винаги ние шофьорите спазваме знаците,но идва за късмет сляпата неделя,когато се случва трагедията крайнСвоге. Този "Институт " не е създаден да върви след събитията,а да помага и със съвети да предотвратява със тясно сътрудничество с АПИ и МВР. Стигна се до там,че жители ,чрез подписка защитават си шофьора на Автобуса- Григор. Но как си представяте,оставайки емоциите,може ли 40 тонен автомобил с 25-30 души,без колани да бъде спрян от мантинела,даже и при скорост по малка от 40 км.като се има в предвид,че участъка е хлъзкав при по висока скорост. Тук няма други виновни,освен този който е на кормилото и натиска ***- шофьорът. Всичко останало е по малко допринесло за нещастието.Като съграждани на потърпевшите и населението със своите изяви в момента е трябвало да действа след като са разбрали преди месеци,че отсечката е малко хлъзгава! Съда да реши и даде справедливо без емоции присъди,които имат пряко отношение. Това за оставката на министрите,започнахме да разиграваме политически циркове,под давление! Бог да прости на загиналите пътници!
stanyo-filipov-QZzEeoZw
на 08.09.2018 в 11:41:06 #1Късно е либе за китка.