Италианската компания Pininfarina подготвя за изложението в Япония първия си "самостоятелен" малолитражен концептуален автомобил, получил наименованието Nido, съобщава Автопрес 2001.
В превод от италиански Nido означава гнездо.
Външно колата изглежда малко като детска играчка, но при създаването й специалистите са отделили много внимание на безопасността, както на пътниците, така и на пешеходците.
Автомобилът има лесно деформируема предна част, което позволява при удар да се избегне фаталният край. За живота на пътниците се грижи коравата конструкция на кабината, както и специално амортизиращо устройство.
Nido е направен върху базата на три основни компонента:
1. Шаси, което държи две трети от общата маса на колата и носи всички механични компоненти, като предно и задно окачване, двигател и други. Шасито е с деформируема предна част и твърда централна клетка.
2. Централната клетка заема една трета от масата на колата. Тя държи шофьора и пътника, разположени върху един вид шейна, заедно с контролите на колата и инструментите. Шейната може може да се плъзга хоризонтално по централен водач вътре в клетката.
3. Клетката и шейната са свързани чрез трети елемент, съдържащ други два (преден и заден) енергоабсорбиращи елемента c контролирана твърдост, постигната от комбинация три клетъчни елемента с различна твърдост.
При челен удар първо се деформира предната част, след това енергията се насочва към два от клетъчните елементи, които поемат и движението на шейната напред вследствие на инерцията.
Същото настъпва и при камшичен удар. При страничен удар пък силата се насочва по пода и по връзките пред таблото към другата страна на конструкцията, заобикаляйки пътническото пространство.
Интериорът е направен не толкова с оглед на дизайна, колкото отново с мисъл за по-висока безопасност на пътниците. Материалите на вратите и тапицерията са така подбрани, че да няма откъсвания на парчета от тях, които да нанесат допълнителни поражения при удар.
Дръжките на вратите отвътре са от платнени ленти, които играят ролята и на отварячи при инцидент и могат да бъдат задействани от всякакво положение на дърпане.
Допълнителна безопасност предоставя отсъствието на кормилна колона и механичен педален блок, заради използването на системата за управление "by wire". Те вече не проникват при удар в пътническото пространство и не могат да нанесат механични удари върху пътуващите. Воланът е без спици, което увеличава видимостта на инструментите, разположени в средата му.
Специална материя тип veltex покрива таблото и централния тунел, така че всеки изпаднал предмет на пътниците - мобилен телефон, MP3 плейър, сателитен навигатор, лесно може да се фиксира върху него с използването на лента лепяща материя тип Velcro.
Последният етап на проекта ще се състои в проучването на индустриалната му пригодност за хипотетична продукция на 100-120 коли на ден.
Pininfarina кандидатства и за патенти за иновационна технология за безопасност, развита като част от проекта Nido.
Наблюдател
на 07.10.2009 в 00:38:49 #62004 - 2009.Пак е нещо.Нали трябва да си пълнят сайта с информация.Но поне да бяха превели цялата статия.
asen_v_k
на 05.10.2009 в 13:19:55 #5Той Пининфарина почина миналата или по миналата година...... БЕШЕ НАЙ ДОБРИЯТ НА ВСИЧКИ ВРЕМЕНА
алекс
на 04.10.2009 в 20:57:48 #4Е браво, отне ви малко време от обявяването на този прототип през 2004 до сега да го сложите на първа страница... http://www.supercars.net/cars/2995.html
bravolog
на 04.10.2009 в 03:15:32 #3Самоходна каляска
Nickie
на 02.10.2009 в 14:02:18 #2Пухчо.
!
на 02.10.2009 в 13:53:03 #1Кво малко бяло марципанче