Институтът за пътна безопасност се обръща към министър-председателя Бойко Борисов, като настоява да бъдат наказани виновните длъжностни лица, които със своето бездействие и некомпетентност по отношение на елекрическите тротинетки продължават да застрашават живота и здравето на всички участници в пътното движение.

Това заявяват в своя позиция от Института за пътна безопасност.

Те напомнят, че август 2019 г. на дискусия, организирана от Столична община по повод навлизането на частни оператори на електрически тротинетки, Институтът за пътна безопасност настоя въвеждането на такива услуги да стане след приемането на регламент и правила за ползването им преди да се стигне до инциденти тоест да бъде приет превантивен подход. Такъв реглманет бил изготвен от ИПБ, но не бил приет.

Вследствие на оживена дискусия по темата са се намесили ДАБДП и МВР, които обещали удовлетворяващо решение до края на 2019 г.

Столична община може да въведе регламент за е - тротинетките

Столична община може да въведе регламент за е - тротинетките

Общината няма никакъв контрол върху придвижването с тях

Държавната агенция по БДП обяви обществено обсъждане, в което участваха широк кръг от граждани и организации. Като резултат беше обявен един либерален режим за тяхната употреба - без регистрации и шофьорски книжки, без задължителна каска, максимална глоба за нарушение на ЗДвП- 50 лв., 25 км/ч ограничение на скоростта, поясняват от ИПБ.

По думите им обаче след няколко дни от парламентарната трибуна министърът на вътрешните работи Младен Маринов обявил точно обратното - задължителна каска, регистрация, категория, места за употребата, водачите им да имат не по-малко от 16 години възраст, глоби между 20-150 лв. за нарушаване на правилата за движение по пътищата.

Според ИПБ това било поредното доказателство за липсата на координация между държавните институции в сферата на пътната безопасност.

Няма нормативна уредба за движението на електрически тротинетки

Няма нормативна уредба за движението на електрически тротинетки

Пускането на електрически тротинетки е прибързано и създава предпоставки за инциденти

През месец януари 2020 г. МВР внесе промени в преходните и заключителни разпоредби на Закона за автомобилните превози в Народното събрание, като до момента промените са минали само на първо четене в зала. Повече от 5 месеца по-късно законодателството още не е факт и очакванията на обществото, че МВР и ДАБДП ще внесат ред при тези нови двуколесни електрически превозни средства, останали излъгани, подчертават от ИПБ.

С разгара на лятото и постепенното връщане на трафика, употребата на електрическите тротинетки се увеличава постоянно, а наред с това зачестяват и ПТП-тата с тяхно участие, допълват още от института.

ДАЗД иска регулация за електрическите тротинетки

ДАЗД иска регулация за електрическите тротинетки

Заради зачестилите инциденти с тях