БДЖ се модернизира. Транспортният министър Георги Гвоздейков показа новодоставените рециклирани немски вагони на столичната Централна гара. Самият той ще ги изпробва. Първата композиция от 5 вагона тръгва по линията от София до Бургас тази събота, а Гвоздейков ще пътува с влака.
Железопътният транспорт в бъдеще трябва да бъде гръбнакът на транспортната система в цяла Европа, обясни той пред медиите. Полагаме максимум усилия България да догони изпуснатото в модернизацията и съвременните технологии на железопътния транспорт, допълни министърът. България като държава няма да пренебрегне този вид транспорт, категоричен бе Гвоздейков.
Новият подвижен състав за БДЖ е първа стъпка от модернизацията. Министърът отчете, че предстои много работа, но властта има желанието и визията за модерен железопътен транспорт. Първият влак с нови вагони ще се движи между София и Бургас всеки ден до края на летния сезон. Те разполагат с климатична система и контакти за зареждане на мобилни устройства. В бъдеще във всяка композиция ще бъде включен вагон-ресторант, като в момента български екип е в Германия, за да координира доставката на 10 такива.
Съвсем скоро се очаква още една партида нови вагони. Георги Гвоздейков посочи, че до декември 2023 година те влакове са се движили в Германия. Той е убеден, че скоро България ще има модерен и технологичен железопътен транспорт. Да не вадим от 9 дола вода, призова той относно критиките за новите придобивки на БДЖ и жп транспорта. Той посочи, че тези вагони имат класа. Тази сделка е абсолютно оправдана, категоричен бе Гвоздейков.
Припомняме, че работата по модернизацията на гари и жп линии напоследък доведе до хаос и закъснения на влакове и дори до смъртта служител на НКЖИ, след която Георги Гвоздейков разпореди пълна проверка на дружеството и съблюдаваните правила за безопасност. Не липсват и инциденти поради остаряла инфраструктура и техника, човешка грешка или умишлени действия - дерайлирал влак, жп катастрофа, пожар, срязани спирачки на локомотив и др. На този фон пък от 7 май удоволствието да се пътува с влак у нас поскъпна средно с 20%, в зависимост от дестинацията.