Образователният министър подчерта, че трябва по-ясно да дефинираме заданието при писане на учебници, тъй като практиката досега показва, че това е подценено при оценяването на учебниците.

Това заяви във връзка със споровете с учебниците по история за 10 клас министърът на образованието Красимир Вълчев по време на заседание на комисията по образование в Народното събрание.

Вълчев изтъкна, че е важно как се избират оценителите и дали те са с обща компетентност.

Академичната свобода на авторите не е абсолютна, защото могат да решат да проповядват религиозен фундаментализъм или положителни оценки на националсоциализма, категоричен е той. 

Вълчев иска промяна в процедурата по одобряване на учебниците

Вълчев иска промяна в процедурата по одобряване на учебниците

Академичната свобода не е абсолютна, категоричен е той

Проблемът е морален, смята Вълчев и е факт, че имаме учебници, които изглеждат различно, като се подменени основни базови ценности и отношение.

По думите му по човек и общество, както и история и цивилизация винаги възникват дискусии по отношение формирането на мнение у децата. Основната задача на образователната система е да възпита национално самосъзнание и национална принадлежност.

Отговорността на комисията, съставена от висши учебни заведения и Българска академия на науките, не отменя дейността на министерството, подчерта Вълчев.

По думите му това, което прави МОН, е да предоставя предложения за корекции на изданията.

Не може да напишем всичко за възродителния процес в един учебник за ученици, но трябва да изразим отношение в него, със сигурност някои факти ще бъдат пропуснати, уточни министърът.

Според него трябва да се прави разлика между периода и режима.

МОН реагира с препоръки към издателствата за тоталитарната история в учебниците

МОН реагира с препоръки към издателствата за тоталитарната история в учебниците

По думите на министър Вълчев има провокативни елементи в учебниците

Историците имат различна логика, а всеки опит да носим отговорност се класифицира като политическа намеса, критикува той.

В процедурата за нов прочит на всички учебници са се включили академици, при което няма особен резултат и са открити само технически грешки.

Трябва ли образованието да формира нагласи към света, този въпрос е риторичен, категоричен е Вълчев. Според него по-сложния и дискусионен въпрос е в какво трябва да възпитаваме децата, за да не прекалим.

Припомняме, на 21 юни стана ясно, че е започнала петиция срещу подмяната на истината за комунизма в учебниците . Тя е адресирана до министър-председателя Бойко Борисов и до министъра на образованието и науката Красимир Вълчев.

Ден по-късно от СДС изразиха възмущението си от начина, по който е представен комунистическия режим в някои от предложените учебници по история за 10 клас.

Тръгна петиция срещу подмяната на истината за комунизма в учебниците

Тръгна петиция срещу подмяната на истината за комунизма в учебниците

Адресирана до премиера и министъра на образованието…

Бившият зам.-председател на ГЕРБ Цветан Цветанов също възнегодува срещу "скандалния опит за подмяна на истината за комунистическия режим" в новите учебници.

От "Демократична България" също бяха възмутени от манипулациите за комунизма в учебниците.

Преди дни пък стана ясно, че от МОН са реагирали изпратили препоръки на издателствата за учебниците по история.

От ВМРО също излязоха с позиция по въпроса, заявявайки подкрепа с решението на просветния министър. Те обявиха, че не искат децата да учат, че Ахмед Доган е български учен. По-късно през деня от издателство "Просвета" отрекоха подобни твърдения.

ВМРО против децата да учат, че Ахмед Доган е български учен

ВМРО против децата да учат, че Ахмед Доган е български учен

Воеводите настояват за дебат относно съдържанието на учебниците по история