За последната една седмица според тенденциите в търсенето на българите в Гугъл трендът на интереса към двамата водещи лидери на политически партии у нас - Бойко Борисов и Корнелия Нинова върви в една крива, с изключение на 12 март, когато интересът към червената лидерка бележи рязък скок.

Колкото и условно да е и да може да се подлага на съмнения спрямо реални показатели и изборни нагласи при 96% дял на Гугъл на българския пазар (според данни от 2014 г. на statsmonkey и 55% потребление на интернет) кривата на търсенето за двамата водещи политици върви паралелно и откроява дълготрайни нагласи.
Изводът, който може да се направи без съмнение е, че един дебат между двамата не само би привлякъл не само огромна аудитория, но и че е очакван и търсен. В този смисъл той би бил и логичен, въпреки драматичната размяна на реплики от двете страни и отказ от дебат, отново и от двете страни.

Снимка 283559

Източник: news.bg

Общото сравнително измерване между рейтинга на търсене на двамата политици в нета показва обаче дълготраен по-сериозен интерес към Бойко Борисов - средни стойности 12 срещу 8 за Корнелия Нинова. Това е съотношението и за последната година, от което може да се направи извод и за трайна тенденция спрямо интернет потребителите в България. Разбира се данните по никакъв начин не са представителни и не може да бъдат сравнявани с нагласи за гласуване на предстоящия вот.

Сравнението между търсенията на двете имена на Борисов и Нинова по региони откроява само няколко области в червено - Монтана, Враца, Плевен, Велико Търново и Русе, като дори и в традиционно червения Видин за последната една седмица по актуалност макар и с малко води Бойко Борисов.

В Шумен, Добрич и Стара Загора лидерът на ГЕРБ и почти три пъти повече търсен в интернет в сравнение с Нинова.

Подобно е съотношението в кривата за търсене за абревиатурите на двете партии - ГЕРБ и БСП, сочени като фаворити на парламентарните избори.

При всички уговорки, че реалните избиратели не съвпадат с почитателите или търсещите, които използват интернет, картата на България е доминирана от ГЕРБ, без да се откроява нито една област, в която търсенето за БСП да преобладава.

Може би най-интересно е сравняването на популярността на двете партии в другия голям сблъсък на тези избори - ДПС и ДОСТ. В рамките на предизборната кампания търсенията за ДОСТ значително се увеличават и успяват да пречупят тенденцията от предишната цяла последна година, когато ДПС я изпреварва в интернет. В последната седмица партията на Лютви Местан събира коефициент от 43 срещу по-ниския - от 37 за ДПС.

По региони търсенията за ДОСТ преобладават в София-град, Благоевград, Кърджали, Хасково, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Русе, Велико Търново, Търговище и др. ДПС категорично доминира в Североизточна България, Разград, Сливен, Силистра и Добрич.

Според интернет търсенето в Кърджали ДОСТ категорично води с коефициенти 100 срещу 85 за ДПС. Именно там се очаква да се състои драматичният сблъсък между двете партии и според социолозите и политолозите.

Интересът в интернет към фигурата на Веселин Марешки ясно се заражда около кандидатурата му за президентските избори. От тогава обаче насам бележи сигурен възход. Интересно е, че по области този интерес далеч не се разпростира само в Източна България, откъдето тръгва и бизнесът, а и политическата кариера на Марешки. Към традиционните Варна и Добрич се прибавят и области като Бургас, Шумен, Силистра, Габрово, София- град, Пловдив и Ловеч.

По отношение на тримата лидери в Обединените патриоти - Валери Симеонов, Волен Сидеров и Красимир Каракачанов, търсенето в Гугъл категорично извежда лидера на "Атака" на първо място. С изключение на областите Плевен и Русе за Каракачанов и Бургас за Валери Симеонов, търсачката измерва най-силен интерес към фигурата на Волен Сидеров.
Изключение назад във времето прави естествено търсенето за Каракачанов като кандидат за президент на Обединените патриоти през октомври и ноември на миналата година. Преди предсрочните парламентарни избори обаче положителен тренд от тримата лидери бележи единствено Волен Сидеров.

По отношение на лидерите в "Реформаторския блок - Глас народен" интересът в Гугъл в последните 30 дни определено се печели от колоритната фигура на Светльо Витков, като това ясно се свързва с момента на присъединяването на певеца към Реформаторите малко преди стартиране на кампанията за изборите. Доминиращ остава Витков и в последните 7 дни, докато кампанията тече с изключение на рядък и рязък тренд нагоре в конкретен ден както към фигурата на Меглена Кунева, така и към Петър Москов.

Снимка 283562

Източник: news.bg

Сред лидерите на разкъсаното дясно - Христо Иванов, Радан Кънев и Меглена Кунева както в последния месец, така и в последните 7 дни доминира лидерът на "Да, България" Христо Иванов, следван от Радан Кънев и най-накрая от Меглена Кунева, като се добавя и Петър Москов.

Така, сравнявайки в рамките на предизборната кампания, търсенето за последните 30 дни в интернет на имената на основните 6 играчи на политическата сцена, за които социологическите изследвания дават шанс за влизане в парламента, се оказва, че като тенденция се очертава "Воля" на Марешки да печели повече интерес от Обединените патриоти.
Трендовете на основните играчи ГЕРБ и БСП остават почти изравнени в положителна тенденция, като партията на Бойко Борисов печели определено повече търсения - измереният коефициент е 39 срещу 29 за БСП. Точно с 10 отново изостава ДПС, взимайки превес само регионите Смолян, Хасково и Разград.

"Воля" пък води на Обединените патриоти с 6-8 на 4 като коефициент.

При смяна на имената в измерването на търсенията до 5, ДПС печели повече интерес - с 3 коефициента пред ДОСТ

И според търсенето в Гугъл Реформаторите остават на ниво статистическа грешка.