Парламентът иска да разбере каква е истината за всички процедури, извършвани до сега за предстоящото сключване на договор и харчене на 1.5 млрд. лв. Така зам.-председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов коментира създаването на анкетна комисия в парламента относно избора на шведските бойни самолети "Грипен".
Цветанов обясни, че комисията цели да се разбере кога е взето решението за избора на изтребителите "Грипен". "Искаме да знаем дали това е обвързано с изборите, които приключиха на 26 мат. Преди това или след това е взето решение за отстраняването на един от участниците", допълни той.
Припомняме, вчера, 28 юни, по предложение на ГЕРБ депутатите гласуваха да се създаде Комисия за закупуването на нов тип боен самолет. Комисията щяла да избегне политически пристрастия, лични амбиции и взимането на емоционални решения. Зам.-председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов нападна процедурата и се обяви за създаването на Комисия още в неделя, 25 юни.
Тогава Цветанов обвини президента Радев, че че се намесвал в решението и дори намекна за корупционни схеми. От своя страна президентът Радев отговори остро, като настоя да чуе мнението и на премиера Борисов по въпроса.
Припомняме и че на 23 юни, петък, след провеждането на двустранната среща на премиера с шведския министър-председател Щефан Льовен в рамките на Европейския съвет в Брюксел, Борисов заяви, че страната ни възнамерява да започне преговори с Швеция за закупуването на бойни самолети.
Пред bTV председателят на парламентарната група на ГЕРБ обясни още, че съмненията му за корупционни схеми около избора на шведските изтребители произхождали от факта, че Чехия и Унгария също имало съмнения за корупционни схеми по въпроса. Той добави, че шведските бойни самолети се използват във въоръжението на 6 държави, само 2 от които били членки на НАТО. Това били именно Чехия и Унгария.
Припомняме и според изказване на лидера на БСП Корнелия Нинова от вчера обаче Анкетната комисия за избора на самолетите изглеждала като кабинета "Борисов-3" да разследва кабинета "Борисов-2". По думите ѝ предложението на ГЕРБ "звучало като виц".
Президентът Румен Радав също изрази мнение по въпроса. Според него създаването на анкетната комисия е ясен знак, че правителството се опитва да протака проектът за придобиване на нов боен самолет.
Цветанов заяви, че самолетите Ф-16 били основно въоръжение на НАТО и държавите членки на ЕС - използвали ги 28 държави, 11 от които членки на НАТО. Съседките ни Турция, Румъния и Гърция също използвали Ф-16. Според Цветанов самолетите "Грипен" нямали нито една военна мисия, а другите самолети имали около 8 мисии.
Цветанов допълни, че през 2012 г. в Португалия президента Радев лично дал експертиза в полза на самолетите Ф-16.
Цветанов коментира и случката с посещението на президента Радев в Свищов. По думите му той е бил поканен на срещата с кмета на Свищов. "Имаше табелки, които бяха сложени в заседателната зала. Ние бяхме при кмета и обсъждахме теми, които са от интерес на общината и жителите на Свищов", обясни Цветанов. Той допълни, че кметът на Свищов Генчо Генчев казал на народните представители, че ще довършат разговора по време на срещата с президента.
"Когато дойде президентската администрация, казаха, че няма да има никой друг участник в тази среща, нито областен управител. Тук не говорим за народните представители, които стояха в фоайето долу. Наложи се кметът да изнесе табелите с имената ни, които бяха на масите", добави Цветанов.
Според председателя на парламентарната група на ГЕРБ подобни срещи целят да се разрешат проблеми на дадена община, а случката в Свищов била преекспонирана в публичното пространство.
Цветанов посочи и че когато институцията на президента организирала посещение в Горна Оряховица, кметът се му се обадил да попита какво мисли той по въпроса. "Ние казахме, че той е президент на всички българи."
Цветанов обаче добави, че това обаче не било търсене на разрешение, защото кметът на Горна Оряховица искал да покани на въпросната среща и народни представители.
АтаИл
на 30.06.2017 в 07:51:00 #4Трябва да се земат предвид няколко фактора: 1. Летателни часове на машината. 2. Цена 3. Качества В случая , ако грипона е нов и с по ниска цена е по добре от старите португалски Ф 16. Но също какво пречи да вземем експортни варианти на СУ 35,СУ 27 или СУ 30 СМ. Които са в пъти по добри от предните два. Преди всичко трябва да се гледа националният интерес, а не това на трети страни.
chafeto
на 29.06.2017 в 12:20:00 #3Ама вие не можете ли разберете каква е болката? Някой на някого нещо е обещавал и в замяна на това нещо е вземал. Е да, ама сметките не излезли поради някакви причини и сега трябва да връща . Ама и началниците на са очаквали такава изненада от послушковци като нас, в крайна сметка ние не сме Унгария и Чехия, ние сме добри питомци.
Бай Мангал
на 29.06.2017 в 12:07:51 #2Моля, "енергийният експерт" Бат педераско да не прави никакви сравнения свързани с Българката ЕНЕРГЕТИКА
rumen221
на 29.06.2017 в 11:36:31 #1Анализ на "Булгстратфорт" . Продължават опитите, на корумпирани гербаджийски партийци и генерали, сега и чрез Борисов, да ни “пробутват” американски авиационен скраб на цената на диаманти…!!! И вече ясно се вижда кой е взел американския рушвет...!!! . Най-важното при превъоръжанавето е офсетната програма…!!! (Обратните инвескиции от производителя в България на същата стойност каквато са самолетите...). - Тази програма може да се превърне в ИНДУСТРИАЛНА РЕВОЛЮЦИЯ В БЪЛГАРИЯ...!!! В Унгария тази офсетна програма, само за шест самолета “Грипен”, днес дава 5% от БНП на Унгария..., същото, със същите “Грипен” е и в Чехия…!!! (Днес Швеция е с най-висока производителност на труда в ЕС, а България с най-ниската...!!!), но… от такива сделки не може да се краде заради двойно държавния контрол…, значи Борисов по-скоро ще си пререже сънната артерия, вместо да направи добро на българския народ…!!! . 1. Португалските Ф-16А блок-10 и 15 са ПОДАРЕНИ на Португалия от САЩ по програмата "Мир-ІІІ", произведени са преди 40 години и бракувани като негодни и опасни преди 20 години... (..., но са съвършен скраб... По-страшното е, че Конгреса на САЩ забранява в България да се изнася модерно въоръжение..., въпреки, че ужким сме съюзници...!!!) 2. Италианските "Еврофайтър" са от ПЪРВАТА серия и имат опростено оборудване само за бойни действия денем в прости метеорологични условия... Италия не ги модернизира, защото с модернизацията излизат по-скъпи от новите... (представлява нещо като осъвременен МиГ-19 от преди 50 години...) 3. Единствения съвременен самолет е "Грипен"С/Д или "NG" (Е), който тепърва започва да се произвежда... (всецелеви, и по-съвършен от всичко което лети в момента...!!!) 4. За сравнение новите Ф-16С/Д са почти три пъти по-скъпи, капризни са към чистотата на летищата (камъче от 3 мм. "праща" двигателя за ремонт за 10 милиона долара), искат огромно и сложно (капризно) наземно оборудване за между полетна подготовка, имат тройно по-продължителна и четворно по-скъпа поддръжка за 1 летателен час... 5. Детска игра е, да се сравнят резултатите и ЦЕНАТА НА ЛЕТАТЕЛЕН ЧАС от използването на Грипен в Унгария и Чехия, новите Ф-16С/Д блок 60+ в Полша и бракуваните португалски Ф-16А в Румъния... Но... КОРУМПИРАНИТЕ ГЕРБАДЖИИ СЕ УЖАСЯВАТ ОТ ТАКОВА СРАВНЕНИЕ, ЗАЩОТО ТО Е КАТЕГОРИЧНО В ПОЛЗА НА ГРИПЕН...!!! . ЕДИНСТВЕН начин да се навреди на България е да се купят самолети без офсетна сделка (обратни инвестиции)… - За стари самолети Ф-16 и Еврофайтър никой не предлага Офсет (обратни инвестиции)..., а само баснословно скъпи основни ремонти… за наша сметка в завода производител…!!! .