Независимият депутат и кандидат за президент Велизар Енчев призова медиите да не тиражират сондажи на две социологически агенции, чиито собственици са водещи фигури в ГЕРБ и БСП.

Този призив бил подкрепен от повечето кандидат-президентски двойки.
Агенция „Маркет Линкс“ е собственост на вицепремиера и министър на вътрешните работи Румяна Бъчварова, а агенция „Афис“ – на члена на Изпълнителното бюро на БСП Юрий Асланов, уточнява Енчев.

По думите му, не е нормално вицепремиер на управляващата партия да използва своята социологическа агенция по време на предизборна кампания и да внушава убедителна победа на кандидата на своята партия.

Не по-малко абсурдно е, според него, член на ръководство на опозиционна партия да тиражира социологически прогнози на своята агенция.

Той призовава Бъчварова и Асланов до 6 ноември да прекратят както социологическите проучвания, така и тяхното обявяване в националните и регионалните информационни средства.

Енчев подчертава и още един факт - проф. Михаил Константинов е в още по-тежък конфликт, тъй като е председател на Съвета на директорите на държавната фирми „Информационно обслужване“, извършваща компютърната обработва на изборните резултати.

Въпреки, че е държавен служител, при това оглавяващ структура, разполагаща с данните за всички проведени досега избори, проф. Константинов свободно коментира, анализира и дори дава прогнози за изхода от предстоящия вот, недоумява Енчев.

Днес „Информационно обслужване“ подписа договор с Централната избирателна комисия (ЦИК) за обработка на данните от изборите и националния референдум. На този фон ще е скандално, ако проф. Константинов продължи да се изявява като коментатор на изборите и референдума, изтъква още Велизар Енчев.

В заключение той призовава медиите да „наложат ембарго на социологическите прогнози на агенциите „Маркет Линкс“ и „Афис“, както и на публичните изяви на тема „Избори 2016“ на държавния служител проф. Михаил Константинов“.