Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов и инж. Дончо Атанасов - член на УС на АПИ, ще проверят работата на фирмата, поставяща нови мантинели на пътя Своге - София, в участъка преминаващ през град Своге, съобщава АПИ.
На 5 декември е монтирана ограничителна система на съоръжението, непосредствено преди мястото на пътния инцидент. Въпреки че, поставянето на мантинели в урбанизирана територия, какъвто е случаят в Своге, не е отговорност на АПИ е поет ангажимент пред жителите на Своге след срещите при Омбудсмана на Република България това да се направи до 12 декември, за да се повиши безопасността на движение в отсечката.
Продължава и досъдебното производство, което трябва да установи кой е собственикът на мантинелата, поставена в участъка преди катастрофата.
Според Правилника за прилагане на Закона за пътищата - чл. 48, т. 1, буква "б", в урбанизираните територии за населените места до 100 000 души, каквато е и община Своге, Агенция "Пътна инфраструктура" отговаря за поддържането на платното за движение - т. е. от бордюр до бордюр.
Отговорност на конкретната община са тротоарите, мантинелите, подземните съоръжения, велосипедните алеи, паркингите, пешеходните подлези, осветлението и крайпътното озеленяване извън платното за движение на републиканските пътища в границите на селата и селищните образувания, обясняват от АПИ.
"Ако до понеделник не бъде сменена тази мантинела, ще я сменим, за да не се повтори това безумие", коментира пред НоваТВ Диана Русинова от Института за пътна безопасност и допълни, че нямат това право, но нямат друг изход.
"Община Своге няма задължения, свързани с мантинелат. Дали сме необходимите документи на съответните институции. Приветствах решението на АПИ да подменят съоръжението. Те имат достатъчно опит, за да направят мантинелата така, че тя наистина да върши работа", обясни зам.-кметът на Своге Валентин Михайлов.
Местните жители коментират, че опасният завой е причина за много катастрофи. Според тях обясненията, които дават институциите, не са задоволителни. Те са разочаровани, че от АПИ все още не са предприели мерки въпреки настъпването на зимния сезон.
От Министерски съвет са коментирали тази сутрин, че ще има реакция от страна на институциите.
Припомняме, според Института за пътна безопасност (ИПБ), има опасност от възникването на нови тежки пътни инциденти в участъка край Своге, където преди 3 месеца 20 души загинаха при автобусна катастрофа.
В писмо го главния прокурор Сотир Цацаров от института пишат, че три месеца след трагични инцидент край Своге, който стана повод и за 3 министерски оставки, все още не може да се установи кой трябва да възстанови еластичната ограда.
Миналата седмица Агенция "Пътна инфраструктура" предложи социалистите да посочат експерти, които да се заемат с оценяването на качеството на пътните настилки в страната. Депутатът от БСП Елена Йончева внесе официално искане в АПИ за изготвяне на независима експертиза за качеството на изгражданите в момента и в последните години пътища. Повторното искане бе подкрепено с допълнителни подписи.
Мотивът на вносителите на сигнала е, че проектанти и строители са принудени да правят компромиси, за да печелят обществени поръчки.
От Камарата на строителите няколко пъти публично поискаха помощ срещу нападките на депутата Йончева, които според тях са набеждаване.
Въпросът беше остро поставен след тежката катастрофа край Своге, в която загинаха над 20 души.
hristo-hristov-BGgig6Tv
на 11.12.2018 в 11:31:29 #2„Според Правилника за прилагане на Закона за пътищата - чл. 48, т. 1, буква "б", в урбанизираните територии за населените места до 100 000 души, каквато е и община Своге, Агенция "Пътна инфраструктура" отговаря за поддържането на платното за движение - т. е. от бордюр до бордюр“ ....... АПИ, ПОНЕЖЕ СА НЕГРАМОТНИ! (назначени там САМО да разпределят на 5-6 строителни, дебели, фирми, обществени поръчки на „инженеринг“, на 3-4 кратно завишена „прогнозна цена“ в груба нарушение на ЗУТ), си признават, че те, АПИ, е трябвало да поставят стоманената еластична ограда(СЕО, мантинела е жаргон) в регулата на западния бордюр(от бордюр до бордюр). Ако АПИ си бяха свършили работата, да поставят там СЕО, автобусът, максимум 7-8 тона, все още не набрал инерция при подхлъзването, щеше да остърже еластичната ограда и да спре( всички са виждали, че на стръмни участъци СЕО са поставени в крайщата на асфалта или банкета). Хората щяха да са живи. Но , нали си вижда резултата от поставетата на 3м от регулата СЕО. А колкото до смешния плач, пак от тези 5-6 фирми, които представляват КСБ(камара на стр. В България), че са набедени от Йончева, дано да се стигне докрай. Да се докаже некачественото строителство и да се приключи с очевидните кражби на народни средства чрез ОП на „инженеринг“, на „прогнозни цени“ по ЗОП, изменян от 2009г, от ГЕРБ над 35 пъти. Но се съмнявам....“Отгоре“ няма да позволят, защото в техните джобове е разликата от неколкократната завишена цена.
willow-montenegro
на 11.12.2018 в 10:45:23 #1По-добре да провери виражите!!!