Поставянето на шахта в основата на дърво е безумно решение на хората, работили на място. Тази шахта си е била там винаги, този капак там не му е мястото.
Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова пред БНТ. Мнението й е ден след като общинският съветник Симеон Спасов изпрати до медиите сигнал и снимки, че строители се опитват да засадят обратно изкоренени дървета по станалата знакова за ремонтите столична улица "Граф Игнатиев".
Миналото лято определих санкции за наранени дървета. Безкомпромисна съм, каза столичният кмет.
Тя увери, че ремонтът на столичната ул. "Граф Игнатиев" продължава. Работи се активно, имаше спирания заради времето. Очаква се през април да приключат ремонтните дейности. Искам от надзора да връщат фирмата докато нещата не станат добре, каза Фандъкова.
За поредната подмяна на т.нар. "перки", които показват разграничението между пешеходния и трамвайния транспорт, кметът заяви, че трябва да има ограничители заради безопасност на хората. Тези ограничители предизвикват не само естетически въпроси, но и проблеми с безопасността. Трудно се променят материали по проекта. Трябва да бъдат променени с по-безопасни елементи, каза Фандъкова.
Всяко препятствие винаги ще представлява риск. Споделеното движение още не е въведено, поясни тя и допълни, че предстои да се направят разчети колко ще струва.
Фандъкова определи като фалшива новина, излязла след доклад на зам.-кмета по финансите Дончо Барбалов, че общината ще дава заем на изпълнителя на ремонта на ул. "Граф Игнатиев". Факт е, че когато изпълняваме големи проекти се налагат да се правят вътрешни заеми, верифицирани са разходи, каза тя.
Като втора фалшива новина тя определи замяната на ограничителите с кошчета за отпадъци. Възложих да се следи чистотата на обекта, в тази връзка докато новите кошчета за отпадъци бъдат приети сложиха временни, за да се поддържа чистотата на обекта. Там минават много хора, замърсява се, обясни столичният кмет.
Естетическата оценка трябва да се даде от комисии, които се назначават от ДНСК. Надзорът има своята роля, не винаги съм доволна от работата на надзора. Работи се в реални условия. Всеки детайл се гледа под лупа - и надзорът е важно да си върши работата, допълни Фандъкова.
Относно увеличените заплати на шофьорите в градския транспорт столичният кмет обясни, че в София има четири общински транспортни дружества. Те имат приходи, но и сериозна субсидия от бюджета на Столична община. Увеличението на заплатите е второто за шофьори и ватмани от началото на годината.
"Всички работещи получиха 10 % увеличение. Имаме проблем с недостиг на шофьори. Това води до много часове извънреден труд, което означава и повече рискове. Анализирахме бюджета на Столична община, предложих две стъпки - изравняване на заплащанията в авто- и електро-транспорта, както и на допълнителното материално стимулиране и основното заплащане 1150 лева от 1 април за шофьори и ватмани. Към нея има до 100 лв. бонуси", каза Фандъкова.
Над 1800 лева става заплатата и допълнително около 200 лева с бонусите за извънреден труд. Да привлечем повече шофьори и намалим часовете извънреден труд. Разговорите със синдикатите продължават. Работим с програма, която предвижда ежегодно увеличение на заплатите, увери столичният кмет.
Тя призна, че има проблем. Работата е много трудна, тези хора ежедневно са в тежкия трафик, носят голяма отговорност. Нашата политика е за насърчаване за ползване на градски транспорт.
Пуснахме първите 20 електробуса, чакаме нови електробуси, както и 13 нови трамвая. Не може да инвестираме в обновяване на парка и да няма кой да работи. Темата със заплатите на шофьорите силно се политизира. Много лесно може да се обещава, когато не трябва да осигуряваш средствата. Аз също искам повече пари за работниците, увери столичният кмет.
Когато приключихме тежките преговори със синдикатите заложихме 10% повече -това са парите от данъците на всички в София. Планирахме да можем да търсим резерви. Икономиката на София се развива добре, зам.-кметът работи с екипа си добре. Към момента това са реалните възможности за увеличение на заплатите, каза Фандъкова.
Възложихме на дружествата да потърсят възможности, общежитие в сравнително добър вид. Да се направят разчети и да се ремонтира това общежитие. Не може да не се поддържат сервизни помещения, които ги има. Шофьорите са прави в своите искания, каза столичният градоначалник.