Ремонтираната улица "Граф Игнатиев" в столицата се ползва без издаден Акт 16. За това сигнализират от организацията "Спаси София".
Те посочват, че от година улицата е отворена за ползване, но по документи обектът все още се води строителна площадка, защото не е въведен в експлоатация.
Независимият общински съветник Борис Бонев подчертава, че с изключение на трамвайното трасе за останалата част от строителния обект не е издаден Акт 16 от ДНСК - нито за улиците "Граф Игнатиев" и "Солунска", нито за площадите "Славейков" и "Гарибалди", нито за градината пред "Св. Седмочисленици".
От "Спаси София" напомнят, че са изминали две години от началото на ремонта, струващ над 10 млн. лв., но Столичната община все още не е завършила строителните процедури в съответствие със законите.
От ДНСК са съобщили, че процедура по издаване на Акт 16 не е започнала, защото все още няма такова искане от възложителя на обекта - Столичната община.
Бонев недоумява как Фандъкова, която е кмет на София от повече от 10 години, не знае, че законът изисква възложителят, т.е. Столичната община, да инициира процедура по издаване или отказ на Акт 16.
Той не вижда логично обяснение защо Столичната община не е започнала процедурата.
Според него това поражда съмнения, че общината знае за сериозни проблеми в проекта, поради които Акт 16 може да бъде отказан и ул. "Граф Игнатиев" да не може да бъде въведена в експлоатация.
По тази причина Бонев настоява кметът да даде отговор на какво основание и по чия заповед се ползва улицата без издаден от ДНСК Акт 16 и дали отлагането е знак за проблеми с качеството на ремонта на улицата.
Припомняме, проблемите с ремонта в централната част на София продължават месеци наред.
В началото на март емблематичната улица в София беше затворена за пореден "ремонт на ремонта". Още в самото начало на ремонтните дейности граждани разпространиха снимки на бетонирани дървета по "Графа".
Първият по-сериозен проблем с ремонта на "Графа" беше свързан с поставянето на шумо- и звукоизолиращите подложки на трамвайните релси. Оказа се, че фирмата изпълнител "Джи Пи Груп", която също влезе сериозно в публичното пространство покрай други скандали, използва други подложки, които са различни и по-евтини от тези, предвидени в обществената поръчка. Имаше твърдения, че именно заради по-хубавите подложки фирмата е спечелила поръчката.
Всичко това предизвика силен обществен отзвук и стана повод за оставката на заместник-кмета по транспорта на Столична община Евгени Крусев, срещу когото прокуратурата разпореди проверка и повдигна обвинение за престъпление по служба - той нарушил служебните си задължения и променил условията на обществената поръчка.
Драма възникна и около поставянето на ограничителите, които разделят пешеходната зона от трамвайните релси. Ограничителите, според софиянци, бяха прекалено големи.
Не закъсняха и сатиричните и иронични коментари. Многобройни колажи оприличиха ограничителите като акулови перки и други. Впоследствие и те бяха подменени с нови такива, но по-малки. Оказа се обаче, че и те не са функционални, тъй като предизвикаха редица инциденти с пешеходци.