Движението по Южната дъга на Софийския околовръстен път в участъка между пътен възел "Горубляне" и пътен възел "Младост" се ограничава от днес по обяд до 10-ти септември и в двете посоки. Причината е изграждането на нов надлез при 40-ти км от пътя.

Предвижда се разрушаване на надлеза и изграждането на ново модерно съоръжение. Настоящото съоръжение е построено преди повече от 40 години и оттогава не е основно ремонтирано, изчерпало е своята годност и е опасно. Затварянето на участъка ще създаде затруднения и неудобства на жителите и гостите на София, но това е единственият начин, за да се изгради модерна, удобна и безопасна за пътуване инфраструктура на столицата, заявяват от АПИ.

В шест ленти и с 80 км/ч "летим" между "Младост" и "Горубляне"

В шест ленти и с 80 км/ч "летим" между "Младост" и "Горубляне"

Строителството трябва да продължи до 2021 г.

Преминаващите транзитно автомобили ще бъдат отклонявани от автомагистралите "Струма", "Тракия" и "Хемус" по Северната скоростна тангента.

Локалният трафик ще може да използва бул. "Александър Малинов" и бул. "Цариградско шосе", както и ул. "Самоковско шосе" в кв. "Горубляне" и ул. "Инж. Георги Белов", които свързват кв. "Горубляне" и кв. "Младост".

Снимка 483525

Източник: АПИ

С разширението на над 6 км от Софийския околовръстен път в отсечката от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост", което стартира през октомври м. г., съществуващият двулентов път ще бъде реконструиран в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите "Струма" и "Тракия", ще се улесни транзитният трафик от АМ "Европа" и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.

Снимка 483527

Източник: АПИ