28 тела са открити до момента от разбилия се преди повече от седмица самолет „Еърбъс" на френската авиокомпания "Ер Франс", съобщават световните медии.

Военен хеликоптер с телата на първите 8 жертви пристигна на бразилския остров Фернандо де Нороня. Там експерти ще идентифицират жертвите.

Интерпол ще съдейства за идентифицирането на 228-те жертви на трагедията с разбилия се в Атлантическия океан самолет на „Ер Франс", съобщи ДПА.
Служител на Командния и координационен център на Интерпол е изпратен в кризисния център в Париж, където съдебни медици се опитват да идентифицират намерените трупове.

При разпознаването на телата ще се следва приетия от Интерпол протокол за идентифициране на жертвите от бедствия и катастрофи. Това предполага събиране на ДНК материал от телата на загиналите, ще се търсят татуировки или други особени белези, ще се вземат пръстови отпечатъци. Съдебните медици ще проверяват и за импланти, поставени с хирургическа намеса, както и ще се сравняват данни от зъбните отпечатъци.

„След като жертвите на трагедията идват от всички краища на света, международното сътрудничество ще бъде от изключително значение за осигуряване бързото и точно възстановяване на телата и тяхното идентифициране", се казва в официално съобщение на Интерпол.

Две американски устройства, които могат да откриват сигнали на дълбочина 6,100 метра, са изпратени в Бразилия с американски екип, съобщи Пентагонът. Те ще помагат при издирването на черните кутии на самолета.

Сред загиналите са:

1 гражданин на ЮАР, 26 германци, 2 американци, 1 аржентинец, 1 австриец, 1 белгиец, 58 бразилци, 5 британци, 1 канадец, 9 китайци, 1 хърватин, 1 датчанин, 2 испанци, 1 естонец, 61 французи, 1 гамбиец, 4 унгарци, 3 ирландци, 1 исландец, 9 италианци, 5 ливанци, 2 мароканци, 1 холандец, 3 норвежци, 1 филипинец, 2 румънци, 1 руснак, 3 словаци, 1 швед, 6 швейцарци, 1 турчин.

Причината за катастрофата остава неясна, като възможните теории са гръмотевична буря, светкавица или комбинация от обстоятелства.

Все още разследването е в самото начало и не може да се определи дали самолетът се е разпаднал във въздуха или при сблъсъка с водата. До момента дори не е ясен точният час на катастрофата.