Взрив в небето е забелязал пилот на испански самолет, който е изпълнявал полет на 1 юни на Атлантическия океан.
Светлината като от взрив е забелязана в района, където се установи, че е катастрофирал френският самолет А- 330 на авиокомпания Air France и бяха намерени останки от машината.
Испанският самолет на компанията Air Comet е изпълнявал полет Лима - Мадрид също на 1 юни.
По думите на пилота той е забелязал „мощно избухване на бяла светлина над Атлантическия океан".
Пилотът е представил подробен отчет в дирекцията на своята авиокомпания, който е предаден на Air France и на Генералното управление на гражданската авиация в Испания.
В него се казва още, че силната и интензивна светлина се е движела по наклонена и вертикална траектория, като по едно време се е разделила на 6 фрагмента.
Вторият пилот също е забелязал този феномен, както и един от пасажерите.
Испанският Еl Mumdo посочва, че тези свидетелства говорят преди всичко за взрив на борда на френския самолет - версия, която до този момент повече експерти изключваха.
По думите на един от членовете на комисията, която беше формирана за разследване на случая, една от тезите е, че самолетът се е разделил на части още във въздуха.
Според основната и официална до този момент версия лайнерът попада на изключително лоши метеорологични условияи вследствие на силната турбуленция електрическата система излиза от строя. Не се изключва и вероятността гръмотевица да е причинила трагичната катастрофа.
На този етап версията за атентат беше изключена с аргумента, че откритото петно от гориво с диаметър от 20 км по повърхността на океана свидетелства, че във въздуха взрив не е имало.
Един от членовете на комисията, посочва обаче пред АП, че напълно е възможно самолетът да се е разделил на части още във въздуха.
Френският пилот е подал сигнал, че навлиза в изключително трудни условия. Данни от сателити показват, че скоростта на насрещния вятър в зоната е достигала 160 километра в час.
Десет минути след това била пратена серия от съобщения, според които автопилотът е бил изключен, а компютърната система е минала на алтернативно захранване.
Последвали много съобщения за повреди, по-специално в устройство за навигация, а накрая - за понижено налягане в кабината.
Последното автоматично съобщение от самолета на Air France е получено в 11.14 - за пълен отказ на електрическите системи и разхерметизиране на салона.
Тогава се смята, че вече самолетът е падал към океана и че е възможно той да се е разпаднал на части на височина от няколко хиляди метра.
Причина за катастрофата може да е обледеняване - в облаците има парченца лед и понякога за две-три секунди по самолета полепват близо шест тона лед.
Американският институт за изследвания на океана посочва, че дълбочината на морското дъно в тази част на океана е от 3000 до 7 500 метра. Според оценката на бразилските експерти дълбочината е от 2000 до 3000 метра.
Според очакванията на специалистите шансът да се намерят черните кутии на самолета, които съхраняват най-ценната информация, са изключително малко.
Те се намират на дъното на океана заедно с останките от разбилата се машина.
българско домати
на 05.06.2009 в 09:49:51 #26Micky,

pointzero
на 05.06.2009 в 00:19:08 #25ForEnglandJames | 04.06.2009 21:45 какъв счупен крак те гони бе момче...това да не е като да скочиш от 100м? ..измисляш си доста сериозно... -------------------------- абе пич, от целия ми постинг, това ли намери да коментираш? вижда се, че не си разбрал къде се майтапя, къде съм сериозен...
Zin
на 04.06.2009 в 23:15:37 #24Истината за самолета : http://srv002.pixpack.net/20071015093151802_rzlhqqywgj.jpg
ForEnglandJames
на 04.06.2009 в 22:45:27 #23pointzero при взрив с разпадане на фюзелажа, за пилота няма значение на каква височина е. както и за пътниците , ако са на повече от 100 м (ако са по-ниско, някой може да се иттърве само със счупен крак) ----------------------------- какъв счупен крак те гони бе момче...това да не е като да скочиш от 100м?
..измисляш си доста сериозно...
pointzero
на 04.06.2009 в 20:40:56 #22IID_IUnknown | 04.06.2009 19:19 ---------------------------- след този ти коментар, наистина смятам, че няма нужда да спорим. и само като заключение за "кутиите" - нали не мислиш, че ако нещо трябва да плава, то същото е необходимо да е от материал "по-лек" от водата? предполагам си чувал за водоизместване или най-малкото за архимед в банята... или поне си виждал голям и масивен кораб...
pointzero
на 04.06.2009 в 19:57:09 #21IID_IUnknown | 04.06.2009 18:08 За това и всички подобни атентати ги правят на малка височина, първо ефекта от взрива е далеч по голям, второ времето за реакция на пилототе е далеч по ограничено ... ----------------- при взрив с разпадане на фюзелажа, за пилота няма значение на каква височина е. както и за пътниците , ако са на повече от 100 м (ако са по-ниско, някой може да се иттърве само със счупен крак) --------------------------------------- ...но въпроса е плаващите дали ще издържат на падане от 10 километра на земята и ще продължат да са плаващи, а не сбор от парчета? :> Мисля, че сам можеш да си отговориш на въпроса :> --------------------------------- ама ти май не можеш да си отговориш. "черните" кутии издържат на пожар с температури до 1000 К. това е доста по-строго изискване за материала отколкото едно падане , пък било и от 10 км; земната гравитационна константа е ясна, териналната скорост и силата на удара могат да се изчислят и "кутията" да се оразмери походящо , та да не стане на парчета, най-много да се поогъне тук -там. пък като се има пред вид че същата ща пада прикрепена към някой отломък, който ще поеме основния удар.....
шпакла
на 04.06.2009 в 19:51:22 #20булавка, има новина за тебе чиче, която е и повод да свиеш юмруче и да си захапиш мъдити питай гуглето за "Shell Discovers Large Gas Field off Norway" да се развеселиш и гледай да не стискаш много със зъбките, чиче
pointzero
на 04.06.2009 в 19:48:49 #19IID_IUnknown | 04.06.2009 18:08 -------------------------- верно си чешиш пръстите... но да не беше се почесвал на уроците по физика поне, та да не се излагаш чак толкова. "...Че се е разпаднал във въздуха е ясно, че причината почти сигурно не е взрив - също :> Взрив на такава височина прави много малко бели заради налягането навън :> ..." ------------------------------- налагането (стандартна атмосфера) на морско равнище е около 101кПа; на 11км е приблизително 22 КПа, т.е. почти 5 пъти по-ниско е там горе в небесата. В кабината се поддържа почти 1 атм налягане : въпросът е: ако гръмне нещо в контейнер с по-високо налягане от околното, това как ще се отрази на вече напрегнатата му структура?
spasovhomek
на 04.06.2009 в 19:48:42 #18по този коридор минава основния трафик от/за европа малко вероятно е да гръмне и да не го види некой
Micky
на 04.06.2009 в 19:47:17 #17Nigel, за това с рекламата си прав - кат чуят че нейде нещо гръмнало и тичат до телефоните да кажат че са баш те... Ама има и още един съвпъдък, дето е хубаво да ти направи впечатление. На 11.09.2001 също никой не пое отговорност...
Nigel
на 04.06.2009 в 19:39:43 #16Дъното на океана не е плоско като дъното на ваната ви. Там си има подводни долини и планини, така че черните кутии могат да са попаднали някъде, откъдето сигналът им да не може да се прехване на достатъчно голямо разстояние. Версията за тероризъм ми се вижда малко вероятна - този път никой от обичайните ненормалници не се опита да се похвали. Известно е, че при истински атентат почти винаги няколко организации бързат да поемат отговорността - на тях това си им е рекламата.
Micky
на 04.06.2009 в 19:34:32 #15putkopoklonik, продължавай да се Очудваш със същата сила - някой ден може и човек да станеш
barabanista
на 04.06.2009 в 19:26:07 #14Абе Лайф, не са ли намерили още паспортите на терористите? Щото на 11.09. намериха в развалините на кулите паспорта на Ата , а на паркинга на аерогарата от 5000 коли намериха тая, в която имаше оунерс мануал за летене с Боинг и така се разнищи кълбото. Тия менуали ги продават по всички киоски в Щатите 2 за по за долар, лошокачествени Ксерокопия, ама иначе много полезни. Аз мисля, че и сега паспортите или шофиорските книжки ще бъдат изхвърлени на някой бряг и една учителка, жената на пътника свидетел на взрива, ще ги намери и занесе в полицията. А мъжът и е видял същото като испанските пилоти , защото само той не спял в момента от целия самолет и случайно врата на кабината се отворила и той успял да види през предните прозорци взрива пред тях, защото просто няма начин да види през страничното стъкло. това, което виждат испанските ментърджии напред, но си мълчали всичките вече трети ден, защото никой не им предложил по вече от 200 евро за тази новина. Терористите са 100% ислямисти, а Лайф, в това сме с тебе единодушни, защото ако не сме и аз не ти пригласям, занчи съм против Сиона. Искаш ли с тебе да помечтаем още малко за някоя версийка дето всички ще я приемат?
Observer9
на 04.06.2009 в 19:24:33 #13Булава, като казваш " чудовище" или нещо такова там беше, бъркаш А330 с А380 . Това как да е ... ама да се политиканства на гърба на една трагедия е гнусно и много жалко !!!
KARA
на 04.06.2009 в 19:18:40 #12Не се Учудвай,чифутите са виновни

Micky
на 04.06.2009 в 19:11:53 #11Eййй, това седерастите не са като хората

Micky
на 04.06.2009 в 19:10:43 #10"щото не е проиведено от Матушка, затуй. Да го беше пипнал дурачок- не черна кутия, ами геврекът ти щяха да намерят. Безидеен слепок. Я дай малко сега с прокобите и клетвите, пинко! Краснъй шам(р)ане " А ти от де знаеш бе, гений на мега-гига-фака- технологиите дали "Матушка" няма такива "девайсес"?? Иначе ни кефи да обиждаме, нъл тъй седерастско недуразумение такова
То да рушиш, плюеш и т.н. не е като да направиш НЕЩО, нъй тъй бе малоумнико? 
welder
на 04.06.2009 в 18:59:15 #9Имало взрив, ... а ДОБЪР ДЕН!
Всичко ще си кажате ама айде.... 
pointzero
на 04.06.2009 в 18:53:51 #8прокрадна се някъде из медийното пространство слух за "опасни материали" , обмен м/у Франция и Бразилия, но май само слух ще си остане или теория конспиративна....
Meteora
на 04.06.2009 в 18:38:33 #7А, Булавата тука бе! Мараба, Булава! Кога се върна от Америка!?