Бъдещият концесионер на летище София ще привлече над 900 милиона лева дългосрочна инвестиция в страната. Това се посочва в изявление на консорциума SOF Connect относно обвиненията на опозицията след решение на правителството за условията на концесията, съобщава БНР.
Подчертава се, че не се предвижда опрощаване, а само отлагане на заплащането на годишните концесионни възнаграждения, дължими за първите 10 години от срока на концесията. Целта е да се запази финансовата устойчивост на летището, да бъде заплатено първоначалното концесионно възнаграждение и да бъде изпълнена мащабната инвестиционна програма, включително изграждане на нов Терминал 3.
В позицията се заявява, че въпреки пандемията от коронавирус консорциумът е потвърдил ангажимента си към концесията и ще привлече в България повече от 900 милиона лева дългосрочна инвестиция и ще подкрепи финансово летището по време на кризата.
Компанията е поела ангажимент и да подобри значително услугите и инфраструктурата на летище София, а също да плати 550 милиона лева първоначално концесионно възнаграждение към държавния ни бюджет.
Консорциумът съобщава и че проучва юридическите възможности за противодействие на всички неверни твърдения.
Припомняме, договорът за концесията на летище София беше сключен през юли 2020 г. след тръжна процедура, продължила 2 години.
Вчера социалистите запитаха защо правителството подарява милиони на концесионера на летище София.
От "Демократична България" пък заявиха, че виждат летището като поредния кладенец, в който изтичат държавни пари.
От ГЕРБ обаче отрекоха обвиненията и нарекоха БСП и "Демократична България" нова коалиция, която в координирана акция като партизански набег, с една и съща теза са атакували с некомпетентност елементи от сделката на летище на София.
Преди месец от БСП отново захапаха концесията на летище "София", като соцводачът запита дали Министерският съвет се опитва да отложи с десет години задълженията на концесионера.
След това транспортният министър отиде в парламента, за да успокои БСП за бъдещето на летището.
Идеята за концесия на летище София бе възобновена веднага след формиране на третия кабинет "Борисов" в началото на месец май 2018 г. тогавашният транспортен министър Ивайло Московски обяви намеренията на правителството да възобнови процедурата, спряна от служебния кабинет.
След това през януари 2019 г. от БСП сезираха Европейската комисия за условията на концесията на летище "София".
В началото на тази година шефът на летище София подаде оставка, като мотивът затова бил личен.