Близо 5 пъти по-бързо ще се придвижват жителите на жк "Младост 1" до центъра, ако ползват от 8 май метрото, пише "Труд". Подземната железница ще е по-бърза от всеки друг градски транспорт, та дори и от такси. Сега с кола, автобус или такси пътят между тези две точки е около 40 минути, а в пикови часове - и повече. "Много хора ще се замислят дали да продължат да ползват автомобилите си", коментира главният архитект на София Петър Диков. Сега по бул. "Цариградско шосе" се движат 14 линии на градския транспорт.

От спирката при пазара в "Младост 1" до стадион "Юнак" ще се стига за 9,5 минути. След като през есента бъде открита и връзката между пл. "Света Неделя" и стадион "Юнак", от жк "Обеля" до "Младост" ще се стига за 23 минути.

Мотрисите ще минават първоначално през 3-4 минути, а след това ще се сгъстят. Максималният интервал ще е 90 секунди. Влакчетата ще могат да се движат с максимална скорост 80 километра в час. Така дневно ще се реализират около 200 000-250 000 пътувания в двете посоки на трасето.

Петте метростанции са с модерен съвременен дизайн. Две от тях - на "Интерпред" и при кв. "Мусагеница", са надземни, а останалите три са под земята. Гарата при стадион "Юнак" е втората по дълбочина - тя се намира на 22 метра под земята, но спускането до нея по ескалаторите отнема секунди. Първенството сега държи станцията при пл. "Св. Неделя", която е на 26 метра дълбочина - заради разминаването на две трасета от подземната железница, а има и пешеходен подлез. От новото трасе ще могат да се възползват жителите на "Изток", "Изгрев", "Дървеница", "Мусагеница" и "Младост".T