Близо 5 пъти по-бързо ще се придвижват жителите на жк "Младост 1" до центъра, ако ползват от 8 май метрото, пише "Труд". Подземната железница ще е по-бърза от всеки друг градски транспорт, та дори и от такси. Сега с кола, автобус или такси пътят между тези две точки е около 40 минути, а в пикови часове - и повече. "Много хора ще се замислят дали да продължат да ползват автомобилите си", коментира главният архитект на София Петър Диков. Сега по бул. "Цариградско шосе" се движат 14 линии на градския транспорт.
От спирката при пазара в "Младост 1" до стадион "Юнак" ще се стига за 9,5 минути. След като през есента бъде открита и връзката между пл. "Света Неделя" и стадион "Юнак", от жк "Обеля" до "Младост" ще се стига за 23 минути.
Мотрисите ще минават първоначално през 3-4 минути, а след това ще се сгъстят. Максималният интервал ще е 90 секунди. Влакчетата ще могат да се движат с максимална скорост 80 километра в час. Така дневно ще се реализират около 200 000-250 000 пътувания в двете посоки на трасето.
Петте метростанции са с модерен съвременен дизайн. Две от тях - на "Интерпред" и при кв. "Мусагеница", са надземни, а останалите три са под земята. Гарата при стадион "Юнак" е втората по дълбочина - тя се намира на 22 метра под земята, но спускането до нея по ескалаторите отнема секунди. Първенството сега държи станцията при пл. "Св. Неделя", която е на 26 метра дълбочина - заради разминаването на две трасета от подземната железница, а има и пешеходен подлез. От новото трасе ще могат да се възползват жителите на "Изток", "Изгрев", "Дървеница", "Мусагеница" и "Младост".T
образован
на 07.05.2009 в 15:03:32 #18Колко хубаво! Само че Гл. Архитект Петър Диков, който разреши в градинките в Младост да се строят блокове да си трае! Че и той с Кмето е за затвора! Тоя е човека на Кмета който презастрои София!
HC
на 07.05.2009 в 13:47:16 #17TuMOK-------като не ти харесва марш в чужбина,като много други предатели...
alibaba
на 07.05.2009 в 11:41:04 #16Detroit, връзката Столипиново - Филиповци ще минава транзит през кв. Хр. Ботев и Факултета, а дирекцията и ще се намира в гр. Левски , и който бъде хванат без билет ще се предава на мешерето!
parcuc
на 07.05.2009 в 10:54:26 #15"Следващата изненада по трасето са останки от самолет под жълтите павета, които също трябва да бъдат отстранени "
Ямбол мрази ЦС*КА
на 07.05.2009 в 10:39:38 #14Тимок,като успееш да стигнеш от една точка до всяка друга в Париж за 10 минути,ела и ми се обади!Ти видял ли си само колко минути преход имаш на метростанция Шатле в центъра на Париж,за да се прекачиш от една линия на друга?Чул-недочул и вече бърза да изкаже "компетентно" мнение....
кретен
на 07.05.2009 в 09:35:49 #13Браво, браво това е добра новина !
evros
на 07.05.2009 в 09:07:06 #12Да Ви честитя ли?-ами да Ви е честито и си го пазете..
TuMOK
на 07.05.2009 в 08:51:49 #11Подземната железница ще е по-бърза от всеки друг градски транспорт, та дори и от такси. Сега с кола, автобус или такси пътят между тези две точки е около 40 минути, а в пикови часове - и повече. В Париж метрото има 14 линии и се стига от всяка точка до всяка друга за около 10-мин. Но може ли едно селце като София да се сравни с Париж? Разбира се, че пътуване с метрото ще е по-бързо от това с автомобил, този за толкова невежи ли има хората...
чудумир питагоров
на 07.05.2009 в 04:08:06 #10По време на изкопните работи по първия от двата огледални тунела, които трябва да свържат метростанцията на ЦУМ с тази на Софийския университет, се оказва, че основите на Военният клуб в столицата са едва 60 см и ако машината мине под тях, преди да бъдат укрепени, вече съществуващата пукнатина във фасадата ще се разрасне и сградата има опасност да падне. Следващата изненада по трасето са останки от самолет под жълтите павета, които също трябва да бъдат отстранени
Uau
на 07.05.2009 в 03:18:13 #9Много си е хубаво българското метро.Не сте виждали това в Ню Йорк каква кочина е.Срам за Америка.
Чорлав
на 07.05.2009 в 02:47:06 #8Така дневно ще се реализират около 200 000-250 000 пътувания в двете посоки на трасето. ==================== Това каквото си мисля, че значи ли значи? 250000 мотриси ще минават дневно! Яко! За кви японци става дума, да дойдат японците да се учат от нас
чудумир питагоров
на 07.05.2009 в 02:44:04 #7След като през есента бъде открита и връзката между пл. "Света Неделя" и стадион "Юнак", от жк "Обеля" до "Младост" ще се стига за 23 минути. От Младост до Васил Левски (странно защо наричан юнак) и до там .... а зялата връзка след изборите.... евентуално
Detroit
на 07.05.2009 в 02:28:44 #6А кога ще се открие "Връзката" : Столипиново - Филипофци
sirdaff
на 07.05.2009 в 01:58:36 #5ам, местростанцията се казва "Стадион Васил Левски", какъв "Юнак" ...
Само Левски
на 07.05.2009 в 01:48:18 #4ЕЙ ДОЖИВЯХА СТОЛИЧАНИ ОТ МЛАДОСТ И С МЕТРО ДА СЕ ВОЗЯТ.
tranquiler
на 07.05.2009 в 01:46:38 #3Във всички големи градове в Европа има метро от десетилетия. Да не забравяме все пак, че първата копка за метро в София бе направена също преди десетилетия.
M6
на 07.05.2009 в 01:43:34 #2Метрото е най-важния строителен успех в София. Едно голямо благодаря на японците.
tranquiler
на 07.05.2009 в 01:42:50 #1Другаря Петър Диков е по-добре да запази мълчание во веки веков.