Не можем да се справим с всички кражби, които съществуват в дружеството, както не можем да се справим и с всички кражби в България".

Това заяви изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров в студиото на нова телевизия във връзка с разкритията за системни кражби на нафта. По думите на Владимиров винаги ще се намери "изобретателен крадец", който да излъже всяка една система за контрол. Така е станало и при въвеждането в експлоатация на GPS-ите по време на предишното управление на Владимиров. Докато монтирали устройствата постепенно и изпитвали системата за контрол, "изобретателните колеги измислиха начина".

Владимир Владимиров подчерта, че важното е да има желание и стремеж тези кражби да бъдат пресичани. Той гарантира, че това ще се случва. .

"Нашето ръководство беше първото, което повдигна темата за кражбите. Ние започнахме да слагаме камери и GPS-системи за контрол. Сега се връщаме и виждаме, че част от тях не работят. GPS-ите не са били спрени, а са били чупени един по един или са били повреждани", поясни Владимиров, като допълни, че не може да знае какво и как се е случило в периода, в който не е бил в ръководството на БДЖ.

На въпрос какво се случва с тези служители, които бъдат хванати в кражба, директорът каза, че една част от тях, при доказване на вината, биват уволнявани. Но също така една част от тези биват връщани от съда отново на работа.

Владимир Владимиров посочи, че финансовото състояние на БДЖ е катастрофално. Отчетена е загуба в размер на 51 милиона лева за 2014 г., което означава, че холдингът се връща на ситуацията от 2010 година.

"Без реформи нямаме никакъв шанс. Хапчето е горчиво, но трябва да се изпие. Тези, които се противопоставят на БДЖ, са на грешната страна на историята. Реформите ще се случат", беше категоричен Владимиров.

Той обеща да бъдат предприети мерки за намаляване на загубите за холдинга с около един милион лева. Това ще стане чрез възстановяване на системата за GPS-контрол и по-строги санкции за виновните. Планира се създаването на звено за борба срещу престъпността вътре в държавната компания.