Не хубавото време ще е причината за евентуална ниска избирателна активност, коментират психолози и психиатри, цитирани от БТА.

Според тях кризата на доверие и умората от двата вота - за Европейски парламент и Народно събрание, както и предшестващите ги кампании ще са причина за евентуална ниска избирателна активност.

Опитите да се обясни това дали хората гласуват или не с климатичните условия е бягство от същността, а и бягство от отговорност, отбелязва пред агенцията д-р Анета Аничкина.

Според нея търсенето на причини за избирателната активност извън поведението на политиците е елементарна психологическа манипулативна техника, която цели да помогне по някакъв начин на самите политици.

Те преместват акцента върху други факти, а не върху собственото си поведение и върху това, което говорят и предлагат не само по време на кампаниите, но и извън тях, смята д-р Аничкина.

Из форума
Бе на кого му пука за некви си избори и неква си избирателна активност. Тия прошлеци там разните му политолози и социолози не разбраха ли, че хората си имат собствено мнение и че не е задължително да се гласува. Нещо повече има хора които просто не желаят да го правят щот така им е кеф.

Метеорологичните условия няма да се отразят еднозначно върху вота и със сигурност не хубавото време ще е причината, ако хората изберат да ходят, като е популярно да се казва, "за гъби", вместо до урните, е нейното мнение.

Времето действа по различен начин на всички хора, за някои лошото време може да е причина за по-голяма активност и да стимулира вземането на решение, включително и за гласуване, други се чувстват по-добре при слънчево време, отбелязва психиатърката.

Диагнозата й е, че има криза на доверие в отношенията между политиците и гражданите и по думите й политиците трябва да разберат това.

Според психолога Иван Игов не метеорологичната обстановка, а календарът ще повлияе върху избирателната активност - по-скоро надолу.

Проблемът на тези избори от една страна е, че двата тура, както някои ги наричат, са твърде близо във времето един до друга, смята Игов. От друга страна, предизборните кампании са започнали твърде рано.
"Хем ще играем два мача, хем те започнаха рано и на хората ще им писне, което устройва някои партии", обяснява психологът.

Игов коментира, че изводът, който се налага за тези две кампании е, че партии, които имат твърди ядра, правят всичко възможно, включително като използват черния PR, да откажат колебаещите се и тези, които не са силни привърженици на една или друга политическа сила, да отидат до урните.