Масово партии са купували гласове по време на изборите за европейски депутати и това ще продължи и на предстоящите парламентарни избори.

Това е мнението на експертите от НЦИОМ, огласено от Лидия Йорданова.

Тя посочи, че купуването на гласове е преминало в по-висша форма.

"Купуването на гласове премина в една по-рафинирана и висша фаза, когато се създават по-фини механизми, по-невидими. Нашите кей-стъдис наблюдения в отделни региони, където НЦИОМ изпрати екипи веднага след изборите, показват, че гласове са се купували и от пет, и от шест партии.

Според нея е трудно обаче купуването на гласове да бъде установено и доказано.

"Говоренето сред хората, общественото мнение веднага след изборите е в посока, че гласове се купуват масово, и то не от една и две партии".

Според Лидия Йорданова от НЦИОМ тенденцията за купуване на гласове дори ще се засили.