Йорданка Фандъкова и Прошко Прошков на балотаж. Това прогнозира Барометър България в проведено проучване на електоралните нагласи в София, Силистра и Димитровград.

Тази прогноза обаче се разминава с обявеното преди дни проучване на „Медиана", което сочи Кадиев като сигурен участник на втори тур на избороте.

Победата на Йорданка Фандъкова зависи до голяма степен от активността, посочи Николай Николов от Барометър България. 63% от запитаните столичани са категорични, че ще гласуват на местния вот. Ако обаче този процент падне, е повече от вероятно, че настоящият столичен градоначалник отива на балотаж.

В борбата за второто място за евентуален балотаж Прошко Прошков изпреварва Георги Кадиев макар и минимално. За Фандъкова биха гласували 48,6% от запитаните, за Прошков 21,2%, а за Кадиев 16,7%.

При червения кандидат се вижда разцепление в електората, подкрепил БСП на предишните избори. Прошков увеличава влиянието си сред младите хора, докато Кадиев отчетливо е ситуиран сред хората над 55 години.

Николай Пехливанов, кандидатът за кмет на Атака, печели 5,3%, Ангел Джамбазки - 2,8%. Другите кандидати са спечелили симпатиите на под 1% от запитаните.

В Силистра над 70% от респондентите са заявили, че ще гласуват, но от Барометър България очакват по-малка избирателна активност. Сред заявилите твърдо решение да гласуват 40,1% ще подкрепят кандидата на ГЕРБ Юлиян Найденов. 21,4% подкрепа печели Александър Сабанов от Коалиция Гражданско единство, трети с 18,7% е Тихомир Борачев от БСП.

Според проучването най-сложна е ситуацията в Димитровград. Очертава се балотаж между кандидата на ГЕРБ Иво Димов и Катя Панева, издигната от коалиция "Да за Димитровград".

При по-висока избирателна активност шансове да се намесят в борбата за балотажа имат Любомир Богданов от "Граждани за Димитровград" и Димитър Хаджииванов от Лидер, посочи Николов.

Електоралните профили и на четиримата кандидати са равномерно разпределени сред различните възрастови групи, което прави ситуацията в града тръдно прогнозируема, допълни той.

Журналистите обаче не повярваха особено на резултатите, тъй като в Силистра и Димитровград са анкетирани 400 души, а в София - 800. Съмнение породи и фактът, че Барометър България, по думите на Николай Николов, е маркетинг агенция, сключила договор с партия ГЕРБ.