"Джи Пи груп" и "Трейс груп" участват и в обществената поръчка за строеж на пътя Мездра-Ботевград. Шест са отворените оферти за строителството на участък от пътя Мездра - Ботевград, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Обществената поръчка е за определяне на изпълнител за допълнително проектиране и строителство на 13,4 км от път I-1 (E-79) Мездра - Ботевград, лот 2 от км 161+367 до км 174+800.

Новите плочки пред "Св. Седмочисленици" вече остаряха

Новите плочки пред "Св. Седмочисленици" вече остаряха

#HUBAVOE

Припомняме, името на "Джи Пи груп" се свързва с ремонта на столичната улица "Граф Игнатиев", където плочките и настилката предизвикаха серия от комични коментари. Тази фирма е реконструирала и жп трасето край Своге, където дерайлира влак.
Двама нейни служители бяха обвинени в пране на пари от прокуратурата.
От компанията увериха, че парите им са чисти.

От "Трейс груп" обявиха, че ще защитават доброто име на компанията си в съда след като стана ясно, че шефът на консорциума, строил пътя убиец край Своге е дал на лабораторията на сина си да изследва качеството на положения асфалта. По-късно се оказа, че в асфалта има варовик, което е недопустимо, според автентичната технология.

Припомняме, в катастрофата край Своге от 25 август 2018 г. загинаха 20 души. Това е първият пътен инцидент, в който хората се обявиха в защита на шофьора и започна разследване за състоянието на пътя.

АПИ отрича болтовете на мантинелите на пътя Своге-София да се развиват на ръка

АПИ отрича болтовете на мантинелите на пътя Своге-София да се развиват на ръка

Смятат, че обвиненията целят медийна сензация

"Строежът на направлението Видин - Ботевград ще започне от един от най-сложните участъци като терен за преминаване. Това е причината строителството на близо 33 км от пътя между Мездра и Ботевград да е разделено в два участъка - лот 1 /19,3 км/ и лот 2 /13,4 км/. Целта е завършване на отсечката в кратък срок", уверяват от АПИ.

Отворените оферти са на:

  • "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД;
  • ДЗЗД АККОРД КЪНСТРАКШЪНС, с участници в дружеството: "АККОРД СТРОИТЕЛНО ПРОМИШЛЕНА ИНВЕСТИЦИОННА КОРПОРАЦИЯ" АД и "ЕР КЪНСТРАКШЪНС" ООД;
  • "ДЖИ ПИ ГРУП" АД;
  • "ТРЕЙС ГРУП ХОЛД"АД;
  • ДЗЗД "МБ Лот 2 - 2019", с участници: "ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА" АД, "ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО - БЛАГОЕВГРАД" АД, "ВАХОСТАВ-СК" а.с.;
  • Обединение "ГЕОПЪТ ЛОТ 2", с участници: "Геострой" АД и "Пътстрой-92" АД.

Пътят между Мездра и Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока. Габаритът му е 20 м, т. е. двойно по-широко от настоящото, тъй като в момента има по една лента за движение в посока.

Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо.

По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на село Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м.

Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над река Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища "Мездра", "Дърманци", "Ребърково", "Люти дол", "Скравена" и "Ботевград". Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.

Срокът на изпълнение на обществената поръчка е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.

Общата индикативна стойност на участъка между Мездра и Ботевград /лот 1 и лот 2/ е близо 302 млн. лв. без ДДС. За лот 1 е 123 000 000 лв. без ДДС и не е пределна, а за лот 2 е 178 800 000 лв. без ДДС и не е пределна. Проектът ще се финансира със средства от републиканския бюджет.

За първи път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на двата участъка от пътя ще се приложи нова схема на плащане. Според нея цялата стойност на договора ще се разплати на изпълнителя след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък, уточняват от Пътната агенция.

Направлението Видин - Ботевград /167 км/ е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ до 2022 г. С модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма", уверяват от АПИ.

"С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик", пише в информацията на АПИ.