Контраблокадата на българо-гръцката граница, която организираха на Кулата български тираджии, принуди гръцките фермери да предложат отстъпки, съобщи  БНТ. Протестиращите земеделски производители са предложили да пропуснат всички събрали се на границата камиони. Това ще става чрез 5-часови прозорци.

Пред БНТ заместник-министъра на вътрешните работи Филип Гунев обяви, че е имал среща с директора на полицията, областния управител на Серес и местния стачен комитет. Той уточни, че в момента опашката от камион от българска страна е в два реда, в продължение на 20 километра.

По думите на зам.-министъра дневно границата успяват да преминат по 1000 камиона в двете посоки. Според Гунев проблем е и, че гръцките власти не могат да гарантират свободни пътища във вътрешността на страната.

"Гарантират обходни маршрути, но според шофьори, с които говорих, те включват и каране по черни пътища, което не е решение", каза той.

След продължили няколко часа преговори на Българската делегация от евродепутати, министри и заместник министри с протестиращите гръцки фермери и регионалните власти в Серес,  бе постигнато споразумение за вдигане на блокадата от двете страни на границата и осигуряване на транспортен коридор  за преминаване на всички тежкотоварни камиони от двете страни на границата. Това съобщи заместник министърът на външните работи  Валентин  Порязов.

Да се отвори границата и да премине цялата колона, която се е натрупала до последния автомобил. След което, тъй като те са в трудов конфликт със своето правителство и имат право да протестират, да договорим един период от деня, в който българските граждани ще знаят, че могат да преминават тази граница.

Не когато му скимне на стачния комитет да затваря и да отваря, а да се знае конктретния период, в който ще бъде отворена границата. Гаранция ми дадоха от градския стачен комитет, областният управител на Серес и шефа на полицията в Северна Гърция, посочи Валентин Порязов.

Българските шофьори, които от сутринта не пускат никакви превозни средства да влизат от Гърция в България, обаче за момента не приемат предложението. Те настояват и за гарантиран широк времеви прозорец всеки ден, в който да се пропускат камиони.