Пътнически самолет Airbus A320 се разби в Южна Франция. Няма оцелели според френската полиция, която е достигнала до мястото на катастрофата.

Самолетът е на авиокомпанията Germanwings - нискотарифното дружество е собственост на "Луфтханза". Той е пътувал oт Барселона до Дюселдорф.

Инцидентът е станал в Алп дьо От Прованс, машината е паднала до град Дин льо Бен, който е столица на департамента. На борда на самолета е имало 144 пътници и шестима души екипаж, включително двама пилоти, потвърдиха от Germanwings.

Мястото на катастрофата е в планинска местност, на около 2700 метра надморска височина.

Твърде рано е да се каже каква е причината за катастрофата.

Не можем да кажем какви са причините за инцидента. Ще отнеме месеци, ако не и години, за да кажем конкретно", обяви говорителят на германското бюро за разследване на самолетни катастрофи.

Откриха една от "черните кутии" на падналия самолет
Още...

Френският премиер Манюел Валс заяви, че хеликоптер от спасителните екипи е успял да достигне до мястото на инцидента, но не са открити оцелели.

По-рано той каза, че всички на борда са загинали, цитиран от „Билд".  Премиерът потвърди, че са намерени отломки от самолета и че са изпратени спасителни екипи на мястото на катастрофата. Валс организира среща на кризисния щаб.

Оланд: Повечето пътници  са от Германия, Испания и Турция
Още...

Френският президент Франсоа Оланд също каза, че не се очаква да има оцелели. По думите му мястото, където е паднал самолетът, е труднодостъпно.

Не знаем все още какво се е случило с полет 4U 9525. Ако страховете ни се потвърдят, това е черен ден за „Луфтханза". Надяваме се да открием оцелели, каза по-рано днес говорител на "Луфтханза".

Френското издание Le Figaro отбелязва, че самолетът е катастрофирал до планинското селце Барселонет, в южната част на Френските Алпи, на около 100 километра северно от град Ница.

Вестникът допълва, че самолетът е трябвало да излети 9:35 ч. местно време от Барселона, но е излетял със закъснение в 9:55 ч.. 10:47 часа екипажът на самолета е сигнализирал на диспечерите за проблем и към 11:20 ч. е изчезнал от радарите. Самолетът е трябвало да пристигне в Дюселдорф в 11:55 часа.

От испанския летищен оператор AENA потвърдиха, че самолетът е излетял от Барселона в 9:55 часа след малко закъснение, тъй като по график е трябвало да отлети в 9:35 часа.

Говорителят на оператора не разкри каква е причината за закъснението, но потвърди, че на самолета е имало испански граждани. Испанското правителство обяви, че на борда е имало 45 испанци.

По последна информация самолетът е излетял от Барселона за Дюселдорф в 10:01 часа местно време и е трябвало да кацне в 11:49 часа.

За 8 минути се е снижил разбилият се Аirbus на Germanwings
Още...

Транспортният министър на Франция потвърди, че пилотите на самолета са сигнализирали за извънредна ситуация в 10:47 часа местно време, докато самолетът е бил на „1500 метра височина и в извънредна ситуация". Катастрофата, по думите му, е „станала малко след това".

По думите му „няма оцелели".

Отломките от самолета са в радиус от 2 километра. Транспортният министър Ален Видалис разясни, че на мястото, където е паднал самолетът, има много сняг и не е достъпно за автомобили, затова са изпратени хеликоптери. Над 400 полицаи и пожарникари са се отправили към мястото.

По-рано беше съобщено, че самолетът е бил на 2 хиляди метра височина, когато е изчезнал от радарите.

Властите съобщиха, че от последните думи на пилотите към диспечерите става ясно, че е имало авария. По-късно обаче беше отхвърлена информацията, че пилотите са подали сигнал за извънредна ситуация около 10:47 часа.

Факт е, че за много кратко време самолетът е слязъл oт 11 580 метра до 1828 метра.


По време на полета самолетът е бил в контакт с контролната кула в Марсилия. Пилотите са поискали позволение за спешно снижаване и изчистване на района от други самолети. Обикновено в извънредна ситуация самолетът се снижава с около 1500 метра на минута, а самолетът на Germanwings се снижавал с малко под 1000 метра на минута. При захождане за кацане пътническият самолет се снижава с до 400-500 метра на минута.

Авиационният експерт Жерар Фелзер заяви пред BFM TV, че самолетът вече е бил на изключително ниска височина, когато е сигнализирал за авария. Той смята, че пилотите са се опитвали да се справят с извънредната ситуация преди да се обърнат към диспечерите, което може да намеква за изгубен контрол над самолета.

Според кмет на село до мястото на катастрофата планинските върхове в района достигат до 2-3 хиляди метра. Според френски метеоролози в момента на катастрофата времето е било спокойно.

Нямаме информация за пасажерите, екипажът е германски, зaяви пред news.bg говорителят на МВнР Бетина Жотева.


Моделите А320 имат между 150 и 180 места. Airbus 320 влиза в експлоатация през 1988 година. Към момента има 6 200 действащи самолета от този клас по света. A320 има 150 милиона летателни часа в над 85 милиона полета.

Germanwings, започва да действа от 2002 година, има 15 самолета Airbus 320. Средната възраст на целия им флот е 13,8 години.

Самолетът е доставен на „Луфтханза" през 1991 година. До 2003 г. е летял за "Луфтханза". Първият му полет е ноември 1990 година. От Germanwings съобщиха, че никога преди това техен самолет не е катастрофирал.

През последните месеци "Луфтханза" е раздирана от стачки на пилотите и персонала.

Една от най-големите катастрофи във Франция за последните 40 години е през 1974 година, когато до Париж катастрофира турски пътнически самолет с 346 души на борда. През 1981 година загиват 180 души след катастрофа в Корсика. Последната голяма катастрофа в страната е през юли 2000 година в Париж, когато „Конкорд" с 109 души на борда катастрофира на летище „Шарл дьо Гол".