Засечените сигнали в Атлантическия океан не са от черните кутии на падналия френски самолет Еърбъс А330. От френското министерство на транспорта отрекоха информацията на изданието Le Monde и посочиха, че черните кутии на самолета, които биха могли да разкрият причината за трагедията от 1 юни, все още не са открити.

Кутиите ще продължат да издават сигнали всяка секунда още около 1 седмица, след което намирането им ще бъде почти невъзможно.

По-рано днес френското издание Le Monde разпространи информация, че са локализирани слаби сигнали от черните кутии на разбилия се в Атлантическия океан самолет на „Ер Франс".

Френските служби, разследващи случая заявиха, че черните кутии на полет 447 не са намерени, а екипи проверяват всеки звук, който може да ги отведе до тях.

По данни на Le Monde кораби на френските военноморски сили са засекли слаб сигнал. Изпратени са подводници, които да издирват черните кутии на самолета.

Еърбъс А330 изчезна над Атлантическия океан на 1 юни без до момента да е ясно какво точно е причинило падането му.

Очаква се черните кутии да разкрият мистерията около инцидента.

Надеждата да се разбере какво се е случило над Атлантическия океан с полет AF447 намаляваше с всеки изминал ден, тъй като черните кутии изпращат електронен сигнал всяка секунда в продължение на 30 дни. Импулсите могат да бъдат уловени на разстояние близо 2 км.

До момента са идентифицирани 11 от намерените 50 тела на жертвите от самолетната катастрофа. 10 от жертвите са бразилци - 5 мъже и 5 жени, а 1 от разпознатите е чужденец.

Бяха обсъждани няколко версии за причината за катастрофата. Една от тях е, че полет АF447 е бил ударен от гръмотевица, но експерти смятат това за невъзможно да причини подобна трагедия.

По-късно следователи обявиха, че проверяват и версиите за силна турбуленция или проблеми в датчиците, който отчитат скоростта.

Техниците проучваха и възможността проблемът да е бил причинен от замръзването на мониторите по време на полета, които са подали грешна информация на компютрите на самолета.

Всички 228 пасажери на борда загинаха в катастрофата, което я прави най-трагичният инцидент в историята на "Ер Франс".

Появи се и информация, че двама от пасажерите, пътували на Еърбъс А330, са свързани с ислямски терористични групировки.

Малко след новините за трагичната катастрофа агенти на DGSE (Direction Générale de la Sécurité Extérieure), френският еквивалент на MИ6, са изпратени в Бразилия.

Там те са установили, че две от имената на пасажерите фигурират в строгокласифицирани документи, свързани с радикални мюсюлмански групировки, за които се смята, че са отправяли заплахи към френската република.