Сбор от случайни и престъпни деяния има в катастрофата край Ямбол.
Това коментира председателят на съюза на автобусните превозвачи Ивайло Константинов, цитиран от БНР.
Отдавна предлагаме законови промени, които да подобрят безопасността на автобусните превози, добави той.
Предложихме да бъдат ограничени лицензите за фирми, които имат над 250 седящи места, разясни Константинов, като добави - 250 места означават пет автобуса. Когато една фирма има минимум пет автобуса, тя вече може реално да си позволи да поддържа технически лица, механик, медицински лица.
Това според него дава възможност за изграждането на тази структура, която се изисква от закона и която гарантира минималната безопасност на хората.
nono
на 30.05.2009 в 15:58:28 #5Траурът като комфорт by newswriter on 29/05/2009 9:05 AM Мартин Карбовски Стандарт Траур му е майката. Траур и загриженост до следващия път. Десет хиляди лева за загинал в катастрофата и по пет хиляди лева за ранен. И траур. Работата е свършена. Утре пак по колите на предизборна обиколка. България е страната с обявени най-много дни на национален траур в последните години. И с нито един наказан "отговорен фактор". Наказани са шафнери, шофьори и други жертви на системата. Дават се глоби за загубени детски животи. Някой опира пешкира от единия му край. Стар автобус и технически преглед в Елхово. Това звучи като диагноза. Някой дава 20 лева, за да мине по-бързо на канала. По документи всичко е наред. Но после следват тесен път и непроверени спирачки. Хората не умират, защото машините са стари. Хората умират от българската организация. И като че ли все на празник. Защото, както ни е животът, така са ни организирани и празниците. Организацията на живота наоколо е като загубена битка. Пътят, храната, въздухът, хората - организацията на живота е така направена, че е по-добре да си стоим вкъщи. Направена е като филм на ужасите - на няколко от жертвите минали под мелачката на автобуса в Ямбол не могат още да определят пола. Ще кажат имената им по телевизията. Черней, народе. И пак същите нелепости, същите думи. "Нещастия се случвали навсякъде". Като у нас ли? "Взимаме необходимите мерки". Като в нормална държава ли? "Разследваме причините за инцидента". Както разследвахте с години и другите инциденти ли? "Обявяваме национален траур". Като миналия път ли?! Никой не казва кой е шефът на техническата база, направила техническия преглед. Кой им е дал разрешение. Кой е шефът на даващия разрешението. Кой кой е в този държавен гювеч, който седи и яде от ръката на обичайно умиращите данъкоплатци. Някой е платил заплатата на човека, на държавния служител, който е отговорен за стария автобус и скапаните спирачки. Този, който е платил заплатата, днес е в моргата. Тих гняв, гневец някакъв се надига от време на време в гърлата на хората и минава като настинка. Организацията на живота е държавата. Направете държавата да работи - траурът няма да ни застига толкова често. Но това е поредният комфортен траур. Траур, изразяващ лекото неудобство на българската държава, която е длъжник на гражданите си дори когато става дума за един обикновен технически преглед. Обикновен празник. Обикновени стари хора. В необикновен автобус, падащ по необикновено тесен път в нормално нанадолнище. След всеки траур вестниците пишат един и същи материал. Дайте ни главата на виновния. Дават ни шафнери и шофьори. Хвърлят ги на кучетата. Няколко години затвор. Убийство по непредпазливост. Утре пак. Черната серия е пред очите ни, епизод 10. Или епизод 11-и? Толкова търпелива нация е награда за всеки престъпник. За всеки политик. У нас живеят най-нещастните хора и най-щастливите държавни чиновници. Толкова търпелива нация, че да ти е драго да я газиш. Нация, която не знае какво да прави. Чезне, рони се, умира безславно, умира мърцина и не се ражда много. Честит ви пореден траур, загубих им бройката по време на прехода. Траурът е празник на омразата към живота у нас. Защото, ако го обичахме, щяхме да си го организираме много по-добре.
fen_100nx
на 29.05.2009 в 19:46:58 #4алтерин използват намалението при този случеи да може да стане на тяхното

nick_edit
на 29.05.2009 в 17:16:45 #3Минувач, До онзи ден възнасяхте същия този полицай Димитър Димитров за това, че е спасил българския флаг, а сега го обвиняваш, че едва ли не е извършил престъпление. Нищо, че с риск за живота си е спасил от сигурна смърт хора. Само простотии ръсиш в нюза и си мислиш, че от всичко разбираш и всичко знаеш. Ега ти домораслия "демократ" си.
Минувач
на 29.05.2009 в 11:46:35 #2Спорна е вината на шофьора. Грешката му е, че е решил да изкачи автобуса по тесния път с наклон 15%, за да подпомогне възрастните хора, които е возел. След като с труд обръща машината на тясното място и тръгва надолу е установил, нече може да влезе в скорост и забави скоростта, спирачките отказват и се втурва надолу по тесния път, като помита всичко насреща си. При изправен кормилен механизъм правилната му реакция би била, да се отклони към ската и да спре в него, но не се е решил, защото е трябвало умишлено да сгази няколко души (при всяко положение далеч по-малко от случилото се). Вероятно, инстинктивно се е боял и за живота си. Този избор трудно може да бъде направен!!! Основните причини за нещастието, според мен: 1. Липсата на организация на движението, от страна на МВР в района. Полицаят, който е избутвал хора, за да не пострадат и ще бъде награден, пропуска автобуса да пътува нагоре, сред тълпата от възрастни, бавно подвижни хора!!! Българският полицай мисли впоследствие! 2.Формалните прегледи на МПС в почти всички пунктове. Някои заверяват документи без да виждат колата. Наберете в www.google.com текста Годишен технически преглед и ще видите безброй разкази за такива случаи, както и съответните пунктове, на които се извършват. 3.Нашите управляващи вкупом демонстрираха и използваха черния пиар, за да се покажат пред медиите. Ако бяха поне малко умни, до сега щяха да предложат МЕРКИ и КОНТРОЛ върху проверките на МПС, като и на системата за издаване на документите. Да сте видели циганин на курс за шофьори?! Да се изковат законодателни инструменти за жесток контрол и санкции на фирмите - собственици на транспортните средства. ... Вчера Станишев изостави рекламата на книгата си "Защото сме социалисти" и се впусна да изказва съболезнования. Оставил Емел Етем (която отговаря за авариите!!!?) да управлява държавата като зам. м-р председател (Защо и тя трябвало да бъде там?...). Цялата ни държава е без спирачки и се движи по надолнището. Кога ще се опомним!?
alterin
на 29.05.2009 в 10:42:57 #1Абе, и при такова нещастие ли само за собствените си интереси мислите.