В днешния ден на траур в България заради смъртта на 16 души, пометени от над 30-годишен автобус, чиито спирачки отказали, отново се разгоря дискусията за корупцията, която позволява разнебитени и лошо поддържани превозни средства да бъдат в движение, съобщава Франс прес.
Автобусът, българско производство, който премаза група пешеходци на планински път в югоизточната част на страната, е преминал през технически преглед на 12 май. Но началникът на пътна полиция Алекси Стратиев изрази съмнения за начина, по който прегледът е бил осъществен, отбелязва Франс прес.
Служител на пътната администрация заяви по националната телевизия, че данните от компютъра в бюрото за инспекция може би са били манипулирани, отбелязва АФП.
Повече от 700 гаража имат разрешение да извършват задължителен годишен преглед на превозните средства и шофьорите предпочитат да отидат там, за да избегнат по-щателен преглед от службите на пътна полиция.
"Отивам в някой гараж с над двайсетгодишната си кола, плащам и никой не я поглежда. Ако започнат да я преглеждат прекалено старателно, отивам на друго място", казва Павел Иванов, шофьор от София, цитиран от агенцията.
"Ако местата за преглед функционираха както трябва, над 30 процента от превозните средства ще бъдат спрени от движение", смята Стоян Желев, председател на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.
България се превърна в автомобилното гробище на Източна Европа, цитира Франс прес публикация на в. "Стандарт", подчертавайки връзките на мафията от автомобилните среди със законодателите. Законодателството не поставя никакви пречки пред вноса на стари коли и не окуражва по какъвто и да било начин закупуването на нови, отбелязва АФП. Лесното закупуване на кола доведе до задръствания по улиците в градовете и замърсяване, тъй като по-голямата част от колите нямат катализатори.
Взимането на шофьорска книжка също може да бъде причислено към корупционните практики, които представляват още една опасност. Българската телевизия Би Ти Ви и в. "168 часа" показаха в анкета, че е възможно да получиш шофьорска книжка дори и без да караш шофьорски курсове, припомня АФП.
Горд Марсианец
на 31.05.2009 в 11:40:04 #10Мики я дай пример за нов автомобил който се поддържа по-лесно и евтино от добре гледана стара 15 годишна каруца? По мой наблюдения поддръжката на нов автомобил излиза много по-скъпо(след гаранцията разбира се)! Лесната поддръжка бе6е при жигулите и голф 1, сега монтьора трябва да е програмист, инженер, химик и не знам си какъв още за да ти смени едни накладки! За всичко друго което си написал съм напълно съгласен! За липсата на катлизатори в 70% от автомобилите да напомня, че почти всички са на газ и проблема на може да се усети напълно. Представете си ако всички тия тръгнат да карат на бензин каква смрад ще настане по градовете!
sibo
на 30.05.2009 в 12:14:52 #9Аз пък преди 2 седмици минавах преглед, провериха спирачки и газове, и това беше. 10 мин. и си готов - това без връзки и без пари под масата. Пародия на годишен преглед. А преди 7-8 год. не беше така сякаш.
Taralez
на 30.05.2009 в 02:36:00 #8Зеро и аз съм ги правил същите работи в същото СБА, ама със спирачките всеки внимава. Кой луд няма да си погледне спирачките. А мангите съм ги давал заради газовете - Трабант беше все пак.
Miki
на 29.05.2009 в 18:13:32 #7Пак неадекватни и глупави началнически изказвания! Една кола попаднала в ръцете на добър и технически грамотен стопанин, добре поддържана и периодично обслужвана и на 100 години да е пак ще е по-надеждна от нова такава но попаднала в ръцете на неграмотен карач, който не знае елементарни неща от устройството на автомобила. Надежността на един автомобил зависи от качествената поддръжка а не от годините. Разликата се състои единствено и само в това, че поддръжката на стар автомобил е по-трудна и по-скъпа от тази на новия.
XXX
на 29.05.2009 в 18:09:21 #6Алекси Стратиев "изразил съмнение"..... Най-вероятно защото и собствената си кола прекарва през преглед без въобще да я изкарва от гаража..... Ега ти полицаите, плямпат каквото им хрумне, само и само да ги види народа колко са важни по телевизията. Абе що не си гледа предложенията за шофиране без токчета и по джапанаки? Палячовци, не контролни органи......
pointzero
на 29.05.2009 в 18:06:31 #5tup | 29.05.2009 16:59
tup
на 29.05.2009 в 17:59:23 #4Нуло , градски
pointzero
на 29.05.2009 в 17:56:20 #3аз пък като си бях отпуска миналото лято и взех на баща ми голфчето 2-ка ('89-та) и отидох на преглед (щото му изтичаше срока и до 20 дена трябваше да мине) им казах на проверяващите: искам реален и точен преглед, щото съм решил да обиколя БГ, пък и карам малко лудо. А бях с "връзки" (единия е познат). П.С. И това в СБА-то в Ямбол. Апропо: ако не мислите за останалите - мислете поне за себе си. Щото може и да се хвърлите в някое дере.
fras
на 29.05.2009 в 17:41:06 #2Лесното закупуване на кола доведе до задръствания по улиците...... ------------------------------------------------------ И какво предлагате - лицензионен режим за закупуване на кола ли?
godin
на 29.05.2009 в 17:34:10 #1Бантустана ... Виновен е Иван Костов.