Ново предложение на Унгария да наложи тежък данък върху рекламните приходи на медиите заплашва свободата на пресата, предупредиха журналисти и анализатори, предаде АП.
Проектозаконът е представен от депутат от управляващата партия „Фидес". Той предвижда налагане на данък върху годишните рекламни приходи на медиите в няколко стъпки, увеличавайки го максимално до 40% от приходи от над 89 милиона долара.
Заместник-главният редактор на проправителствения вестник Magyar Nemzet заяви, че предложението е опит на правителството „да стъпи върху врата на свободата на словото".
Той добави, че данъкът ще доведе до намаляване на медиите, ще направи работата по-трудна и ще ограничи ефективността им.
От 2010 година премиерът Виктор Орбон се опитва да централизира политическия контрол и да увеличи ролята на държавата - от образованието до бизнеса и медиите.
Анализатор от Mertek Media Monitor заяви, че данъкът може да увеличи влиянието на правителството в медийната област.
Има предложение също да се събират данъци и от интернет компании.