В началото на предизборната кампания намалява критичността на симпатизантите към собствените им формации.

Това констатират от НЦИОМ, цитирани от БТА.

28 процента от българите посочват, че са разочаровани от своята партия, показват данни от национално представително проучване на НЦИОМ.  

То е направено  направено между 16 и 19 май сред 1000 души.

Най-често разочарование изразяват хората на възраст между 40 и 60 г., високообразованите, жителите на областните центрове и бедните.

Избирателите с центристки и десни възгледи по-често от останалите твърдят, че са разочаровани.

По-високо от средното е и разочарованието сред други две групи - колебаещите се и трайно пасивните избиратели.

Социолозите са на мнение, че само малка част от техните гласове могат да бъдат привлечени от партиите.

От друга страна НЦИОМ регистрира 3-процентен спад в дела на хората, които се самоопределят като политически апатични - от 27 на сто през март 2009 г. на 24 % през май. С 5 % е увеличават тези, които по техни думи не са разочаровани от партията, на която симпатизират.

Според НЦИОМ това още веднъж потвърждава, че началото на кампанията мобилизира политически изкушените избиратели.

Именно затова Атака, БСП и ДПС в най-голяма степен успяват да мобилизират електоратите си, е изводът на социолозите от НЦИОМ.