Японският автомобилен производител Subaru ще изтегли 395 000 коли в Япония и ще похарчи около 20 млрд. йени (177 млн. долара) заради проблеми с контролните процедури в японските му заводи.

Причината - повече от 30 години контролните процедури в главния завод на Subaru до Токио понякога са извършвани от инспектори, които не са регистрирани като сертифицирани техници, което нарушава японските регулаторни изисквания.

Първоначално очакваните разходи бяха 2 пъти по-малки - около 10 млрд. йени (88.3 млн. долара), но впоследствие сериозно се повишиха.

Пореден ден, поредна криза в Япония ООД

Пореден ден, поредна криза в Япония ООД

Още един корпоративен скандал разтърси страната

Автомобилната компания все още не е решила кога да включи разходите в счетоводните си и засега няма да преразглежда прогнозите за финансовата година, приключваща през март.

Наранена от слабите продажби в САЩ, нейният най-голям пазар, Subaru намали прогнозата си за годишната оперативна печалба, когато обяви тримесечните си резултати.

Компанията очаква оперативна печалба за годината от 380 млрд. йени (3.35 млрд. долара), което е с 30 млрд. по-ниско от предишна прогноза от 410 млрд. йени (3.62 млрд. долара) и по-малко от 410.8 млрд. йени, запланувани преди година.

Марката "Произведено в Япония" понесе нов удар

Марката "Произведено в Япония" понесе нов удар

Третият най-голям производител на стомана призна, че е лъгал за качеството на продуктите

Японската индустрия претърпя серия от удари през последните месеци заради скандалите във водещи компании, свързани най-вече със занижения контрол на качеството. От тях пострадаха автомобилни компании като Subaru и Nissan, а върхът беше фалшифицирането на данни от Kobe Steel, третият най-голям производител на стомана в страната.