Aвтомобилостроенето е най-перспективната за привличане на инвестиции област и спада към високотехнологичните индустриални дейности с голям потенциал за по-голяма заетост.
Това заяви в ловешкото сeло Баховица министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев, който присъства на официалната церемония за изпращане към пазара в Европейския съюз (ЕС) на първата партида от 75 произведени от „Литекс Моторс" АД автомобили.
В бюджета за 2014 г. са предвидени над 500 млн. лева за развитието на икономиката в най-бедните региони на България, стана ясно още от думите на министъра. В механотехникума в Ловеч вече е открита и паралелка за автомобилостроителни специалисти, допълни още той.
Миналият месец заводът в Баховица започна производството и на новия модел Great Wall H6. Министър Стойнев успя лично да се увери в качествата му на тест драйв, организиран от домакините, допълват от пресцентъра на Министерство на транспорта.
„В управленската ни програма е заложена като основен приоритет реиндустриализацията на страната. Освен създаването на нови високопроизводителни работни места ние си поставяме за цел и намаляването на регионалните диспропорции в социално-икономическото развитие", обяви министър Стойнев.
Помолен да коментира 20-прецентната такса върху приходите от енергията от ВЕИ министърът на икономиката и енергетиката заяви, че тя няма да доведе до фалити на производители, както се твърди, а ще е в подкрепа на потребителите и ще стабилизира енергийната система на страната.
Икономическият министър отново призова президента Росен Плевнелиев да не сезира Конституционния съд за таксата и подчерта, че такова решение на държавния глава няма да навреди на правителството, но ще се отрази негативно върху джоба на хората.
Според него таксата е трябвало да бъде наложена дори по-рано. По негово мнение също така България вече почти е изпълнила изискванията на ЕС за 16-процентен дял на енергията от ВЕИ от общото количество енергия към 2020 г.
В завода на „Литекс Моторс" АД работят 200 работници, предимно млади хора, които подариха на министъра своя групова снимка с първия джип, произведен от тях само преди няколко дни.
За да изпратят първите девет автовоза с нови автомобили за Италия, в завода дойдоха и областният управител на Ловеч Милко Недялков, кметът на града Минчо Казанджиев и кметът на с. Баховица Калин Кръстев.
павиан
на 17.12.2013 в 13:12:09 #16До десетина годинки тази инвестиция ще е ТОП.
thedreamer
на 17.12.2013 в 01:11:21 #15Може би си прав донякъде, но все пак мисля че има един модел на Фолксваген който е луксозен - Volkswagen Phaeton - той излиза най-отгоре и като напиша в гугъл - luxurious volkswagen , а за депутатите някъде пишеше че купили Пасати...
Xa-x@v
на 17.12.2013 в 00:29:07 #14thedreamer | 16.12.2013 22:24 Моля за WV не ми говорете,че е кола,това е каруца на колела Нещо си по-добре от Москвича,но същия боклук с разликата,че поддръжката му е кошмарна.Луксозна кола WV - това са две несъвместими неща
Striker
на 17.12.2013 в 00:11:34 #13Автомобилна какво?!? Абе смешник, ти добре ли си? Каква индустрия, какви 5лв, бе червен мухльо! ОСТАВКА!
thedreamer
на 16.12.2013 в 23:27:46 #12Заради ограниченото производство във фабриката работят 150 души, а ако търговията потръгне те могат да набъбнат на 2000, което е достатъчно да усети осезаемо не само Ловешкият регион. Освен сглобяването, единствените родни неща по китайските автомобили на Great Wall са маслото и акумулаторите. http://nglas.wordpress.com/2013/08/15/%D1%81%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D0%BE-20-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9-%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%87/ -------------------------------- - Единствените родни неща били маслото и акумулаторите... Преди година пак са писали че щяло да има 2000 работници, а в тази статия от август 2013 пише че във фабриката работят 150 души които сглобяват едва 20 автомобила на ден - 10 % от капацитета на фабриката.... Ех Стойнев, много добре борите безработицата...
thedreamer
на 16.12.2013 в 22:32:13 #11И къде бе заекващ другарю видя автомобилна индустрия в България? Това че в някакво село сглобяват китайски коли със съмнително качество и висок разход на гориво (малолитражката Voleex) не значи че имаме автомобилна индустрия!
thedreamer
на 16.12.2013 в 22:24:26 #10Стойнев, само не мога да разбера защо поне вие соц. депутатите не си купихте коли на Great Wall, а обичате да се возите на БМВ-та, Мерцедеси и луксозни Фолксвагени? Нали трябва да давате пример и да насърчавате "родното производство", а другарю?
D0n Kurleone
на 16.12.2013 в 21:10:30 #9Тоя какви хапчета е вземал?
Xa-x@v
на 16.12.2013 в 21:02:18 #8Автомобилната ни индустрия - най-перспективна за инвестиции, обяви Стойнев ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Мухахаха бахти и глупостите Къде е тази автомобилна индустрия в България
павиан
на 16.12.2013 в 20:15:30 #7"Коя индустрия?" Автомобилната.
трън
на 16.12.2013 в 19:17:13 #6Коя индустрия?
imid
на 16.12.2013 в 17:10:54 #5Хубава новина , дай боже още много такива новини ! Ако не всека седмица то поне всеки месец да се пуска да работи по едно поне предприятие ПРОИЗВЕЖДАЩО продукция пък Кастело ако ще да пукне от яд !
radiat0r
на 16.12.2013 в 17:07:43 #4Все от някъде трябва да се почне.
velikiat
на 16.12.2013 в 17:00:08 #3Американци изнесоха на части печеливш наш завод Американска компания, собственик на завода за производство на електроди в Ихтиман, преустанови дейността на предприятието, изнесе оборудването в Унгария и уволни над 200 работници. "ЕСАБ-Електроди" АД е изключително успешен завод, без задължения към община или кредитори и с дългосрочни поръчки до 2015 година, по данни на служители от мениджмънта. Причината за закриването на завода е преструктуриране заради „затъналия в криза" пазар, американският собственик поема ангажимент при препродажба на активите на фирмата да изплати по две заплати на освободения персонал, но обещанието остава само на хартия. Продукцията си завода изнася основно за Дубай и са имали поръчки за няколко години напред, но американският собственик умишлено е „затрил" предприятието. Досегашното производството на електроди обаче не може да бъде подновено, тъй като американците са изнесли производствените линии и са патентовали марката с цел да не се появи друг на тяхно място, който да им бъде конкурент.
Кастело Белведере
на 16.12.2013 в 16:44:04 #275 сглобени китайски автомобила и вече министърът говори за "родно автомобилостроене". Не дай си боже да падне някое НЛО... правителството ще опищи навсякъде за "българската космическа програма"...
NoMaMaTa
на 16.12.2013 в 14:59:15 #1иБаховица къде се бута между шамарите