От сега още е установено, че превозвачът, собственик на причинилия трагедията край Ямбол автобус, има съществени пропуски, тъй като водачът е трябвало да премине психологическо изследване, каквото той не е направил.
Това е мнението на изпълнителният директор на „Автомобилна администрация" Володя Киров, който в момента пътува км мястото на произшествието край Ямбол.
Шофьорът е на 61 години и съгласно действащата нормативна уредба той е трябвало да мине психологическо изследване преди 3 години.
„Отговорността е както негова лична, така и на превозвача, който го е наел", посочи Киров, цитиран от БНР.
Всички проверки на Министерство на транспорта ще бъдат дадени на разположение на следствието, което прокуратурата вече е започнала.
От ведомството посочиха, че автобусът е преминал действително на технически преглед на 12 май в град Елхово. Проверка на фирмата собственик също е започнала.
В същото време обаче според шефа на транспортната парламентарна комисия Йордан Мирчев буди съмнение прегледът на автобуса "Чавдар", който е извършен в Елхово, а не в Ямбол.
Недопустимо е да е минал технически преглед на 12 май и две седмици по-късно да му откажат спирачките. По думите на Мирчев има много пропуски при техническите прегледи, а контролът е занижен.
nono
на 30.05.2009 в 15:57:03 #11Траурът като комфорт by newswriter on 29/05/2009 9:05 AM Мартин Карбовски Стандарт Траур му е майката. Траур и загриженост до следващия път. Десет хиляди лева за загинал в катастрофата и по пет хиляди лева за ранен. И траур. Работата е свършена. Утре пак по колите на предизборна обиколка. България е страната с обявени най-много дни на национален траур в последните години. И с нито един наказан "отговорен фактор". Наказани са шафнери, шофьори и други жертви на системата. Дават се глоби за загубени детски животи. Някой опира пешкира от единия му край. Стар автобус и технически преглед в Елхово. Това звучи като диагноза. Някой дава 20 лева, за да мине по-бързо на канала. По документи всичко е наред. Но после следват тесен път и непроверени спирачки. Хората не умират, защото машините са стари. Хората умират от българската организация. И като че ли все на празник. Защото, както ни е животът, така са ни организирани и празниците. Организацията на живота наоколо е като загубена битка. Пътят, храната, въздухът, хората - организацията на живота е така направена, че е по-добре да си стоим вкъщи. Направена е като филм на ужасите - на няколко от жертвите минали под мелачката на автобуса в Ямбол не могат още да определят пола. Ще кажат имената им по телевизията. Черней, народе. И пак същите нелепости, същите думи. "Нещастия се случвали навсякъде". Като у нас ли? "Взимаме необходимите мерки". Като в нормална държава ли? "Разследваме причините за инцидента". Както разследвахте с години и другите инциденти ли? "Обявяваме национален траур". Като миналия път ли?! Никой не казва кой е шефът на техническата база, направила техническия преглед. Кой им е дал разрешение. Кой е шефът на даващия разрешението. Кой кой е в този държавен гювеч, който седи и яде от ръката на обичайно умиращите данъкоплатци. Някой е платил заплатата на човека, на държавния служител, който е отговорен за стария автобус и скапаните спирачки. Този, който е платил заплатата, днес е в моргата. Тих гняв, гневец някакъв се надига от време на време в гърлата на хората и минава като настинка. Организацията на живота е държавата. Направете държавата да работи - траурът няма да ни застига толкова често. Но това е поредният комфортен траур. Траур, изразяващ лекото неудобство на българската държава, която е длъжник на гражданите си дори когато става дума за един обикновен технически преглед. Обикновен празник. Обикновени стари хора. В необикновен автобус, падащ по необикновено тесен път в нормално нанадолнище. След всеки траур вестниците пишат един и същи материал. Дайте ни главата на виновния. Дават ни шафнери и шофьори. Хвърлят ги на кучетата. Няколко години затвор. Убийство по непредпазливост. Утре пак. Черната серия е пред очите ни, епизод 10. Или епизод 11-и? Толкова търпелива нация е награда за всеки престъпник. За всеки политик. У нас живеят най-нещастните хора и най-щастливите държавни чиновници. Толкова търпелива нация, че да ти е драго да я газиш. Нация, която не знае какво да прави. Чезне, рони се, умира безславно, умира мърцина и не се ражда много. Честит ви пореден траур, загубих им бройката по време на прехода. Траурът е празник на омразата към живота у нас. Защото, ако го обичахме, щяхме да си го организираме много по-добре.
Stap
на 28.05.2009 в 20:08:17 #10Трябва да се търси персонална отговорност! Човека подписал се под техническия тест за изправност на автобуса, трябва да бъде съден.
ilov
на 28.05.2009 в 18:09:17 #9Да кажа и аз как става минаването на преглед с лек автомобил, т.е. как аз съм минавал. Отивам с идеята наистина да ми проверят спрачна система и т.н. влизам автомобила и един господин седнал на стола ми сочи гишето. Отивам аз на гишето давам си документите и поглеждам към колата да видя какво ще правят - за мое НЕучудване НИЩО. След две минути ми казват 36 лв, плащам. Дават ми документите. Връщам се и гледам въпросително към господина, а той "Ай готово". Качвам се и си тръгвам. Така че не се учудвам, че се случва така и ако не се вземат мерки незнам.... И забележете само аз не съм се и опитал да се скатая от прегледа....
Miki
на 28.05.2009 в 17:47:51 #8Напротив, в България е допустимо да е минал на преглед на 12 май и да не е изправен, защото като отиде на преглед му взимат толкоз пари, че даже и машината да не е изправна ги е срам да го върнат. Не знам колко струва прегледа на автобус, но като знам, че за лек автомобил е 36лв. Ако имахме право да накараме онези, които определят тези такси да направят една калкулация за да разберем как се формират тези суми май трудно ще се защитят. Аз работя във фирма, която ползва услугите на друга транспортна такава. Шофьорите на последната са зад волана по 12, а по някога и по повече часа. Абсолютно незаконно, но не смеят да се оплачат за да не ги уволнят. Това е положението. В която и да е област на живота ни да погледнеш, все сме скапани. И в случая пак шофьора ще е виновен. Просто в България няма друг начин.
рибарю
на 28.05.2009 в 17:20:17 #7докато ни управляват такива които ни държът да бъдем наи бедните ще се возим на стари возила и ще стават такиви трагедия. Ния и Куба караме такива коли. Жалко за загиналите.
Чорлав
на 28.05.2009 в 17:12:02 #6Пак ни замазват очите! Шофьорът е действал изключително разумно. След като е видял, че няма спирачки е забил автобуса в дърво! Това съобщава ли се някъде?! За жалост след като се е блъснал в дървото, автобусът се е преобърнал няколко пъти върху хората. Защо сега искат да изкарат виновен шофьора?! Мизерници мръсни!
yashinaki
на 28.05.2009 в 17:01:53 #5Haйде стига бе! Пак ли шофьора ще го отнесе! Бил без психо изследване. Хайде да помислим, кое е по-важно - психото, или спирачките на автобуса!?!?!?
защо
на 28.05.2009 в 16:48:02 #4Ужасна трагедия! Дано да се намерят виновните – истинските. А за останалите фирми превозвачи да наложат по-чести прегледи, защото не са един или два скапаните автобуси и шофьори.
ЙОДА
на 28.05.2009 в 16:34:47 #3Да ви имам акъла, дето ви идва отпосле! Отвратително е през ден да стават идиотщини в държавата, заради некомпетентни назначения, заради шуробаджанащина, заради алчността за власт, заради плитките ви мозъци..........
ЙОДА
на 28.05.2009 в 16:32:43 #2ДА СИ ОТИВАТ В С И Ч К И УПРАВЛЯВАЩИ! ВЕДНАГА! БЕЗУМИЕ, БЕЗУМИЕ, БЕЗУМИЕ!
bravolog
на 28.05.2009 в 16:30:23 #1Недопустимо е да е минал технически преглед на 12 май и две седмици по-късно да му откажат спирачките Смешник!!! И този е шеф на парламентарната комисия по транспорт.Много ми е чудно дали има необходимият ценз за да заема тази длъжност?