На дългоочаквана среща между министъра на образованието Анелия Клисарова и представители на студентските организации присъстващите студенти се обявиха категорично против окупацията на университети и попитаха кой точно я подкрепя и застава зад нея.

По покана на министъра в образователното министерство се събраха представители на студентските организации в страната, за да обсъдят по предварителен дневен ред действията на ресорното министерство през следващите години, както и изготвянето на нов закон за висшето образование.

Дискусията с министър Клисарова обаче не бе уважена от представители на т.нар „ранобудни" студенти, които вече 13-ти ден са „окупатори" на Ректора на Софийски университет с основно искане за оставка на правителството.
Вчера протестиращите студенти обясниха отказа си за диалог с образователния министър, с това, че ако се срещнат, то ще признаят правителството за легитимно, а те не го приемат за такова.

По-късно "ранобудните" студенти представиха поредна своя декларация, като в коментарите си пред медиите сравниха окупацията на СУ с Априлското въстание
Още...

След като темата за окупацията и протеста на студентите бе отбягвана повече от половин час журналистите попитаха кого всъщност представляват присъстващите на дискусията днес.

Думата взе студентът от Медицински университет - София Николай Гешев, който припомни референдума, проведен в МУ с въпрос „Трябва ли да има окупация на Медицински университет?", който убедително е показал нежеланието на университета да прилага окупационната тактика.
„Този факт показва кой кого представлява", заяви Гешев.

Възпитаникът на УНСС Димитър Здравков призова за това дебатът да се върне в първоначалната си форма, тъй като развитието на висшето образование е по-важно от действията на „шепа" представители на студентското общество.

Представителят на Студентския съвет към „окупирания" Софийски университет Георги Сенгаливич одобри практиката на колегите си от Медицинския университет и отбеляза, че навсякъде трябва да се проведе референдум „за" или „против" окупацията на университети с искане за оставка на правителството.

Министърът на образованието Анелия Клисарова си постави за цел да намери отговор на въпроса дали през следващите години студентите у нас ще бъдат само касички, които ще водят пари след себе си.

Още в началото на дискусията министър Клисарова се похвали, че бюджетът за следващата година на образователното министерство не само не е намален, но и е по-голям със 100 млн. лева.
Според Клисарова задачата на министерството е да намери къде да сложи тези пари, за да има ефективност и добри резултати.

„Развитието на вас и на всички следващи студенти до 2020 година ще се определи от бъдещата стратегията за развитието на висшето образование", се обърна към студентите Анелия Клисарова.

Тя очерта няколко опорни точки на тази стратегия, като обеща, че до март ще бъде представен готовия вариант на програмата за развитие на висшето образование. „Ако нямаме добра стратегия за развитието на висшето образование, ние няма да можем да вървим напред", коментира министърът на образованието.

По-голям брой студенти, които изкарват до край висшето си образование, въвеждането на прием по определени приоритети за държавата, модернизиране на учебните планове, както и изграждането на устойчива ефективна връзка между университетите и пазара на труда са само част от заложените промени в стратегията за висшето образование.

Министър Клисарова обеща, че със сигурност ще се работи за повишаване на уменията на преподавателите в университетите.

Пред журналисти образователният министър Анелия Клисарова обяви за пореден път, че е отворена за диалог с „ранобудните" студенти, защото за нея образованието е приоритет. Клисарова не поиска да коментира обаче нежеланието на студентите „окупатори" да присъстват на организираната днес дискусия и призова отговорът за тяхното неявяване да бъде търсен от тях самите. Те обаче дадоха такъв още снощи, като заявиха в двора на „окупирания" Алма Матер, че не признават правителството за легитимно.

„Аз съм отворена да говоря с всички студенти, независимо от тяхната гражданска позиция. Образованието и проблемите във висшето образование не би следвало да прави разкол между студентите, напротив би следвало да ги обединява", повтори още веднъж Клисарова.