С по-висока от разрешената скорост се е движил товарният влак, който дерайлира на гара Хитрино. Това са показали данните от скоростомерната лента на локомотива.

Директорът на специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт Бойчо Скробански заяви, цитиран от Дарик, че данните за движението на влака показват, че той се е движил с висока скорост.

Скробански обаче не може да направи категоричен извод, че това е причината за инцидента. По думите му всичко е въпрос на изследване и не може човек да отсече и каже, че това е причината.

7, а не 8 са жертвите в Хитрино, опасността остава

7, а не 8 са жертвите в Хитрино, опасността остава

Това обявиха на извънреден брифинг Бъчварова и шефът на пожарната

Припомняме, че композицията с цистерни газ пропан-буран и пропилен дерайлира в събота сутринта. Вследствие на изтичане на газ и запалване се е получил взрив на съдържанието. Загинаха седем души, а много бяха ранени. Някои от пострадалите все още са с опасност за живота.

Днес в страната е обявен ден на национален траур. Правителството отпусна 10 млн. лева на Хитрино за справяне с последствията от трагедията.

Правителството дава 10 млн. лв. за Хитрино
Обновена

Правителството дава 10 млн. лв. за Хитрино

Първите 5 млн. още днес ще бъдат преведени по сметките на общината

Още в първия ден се появиха версии, че превишена скорост е довела до тежкия инцидент.

Към момента обаче не може да се каже дали високата скорост е причина, защото железният път трябва да бъде прегледан обстойно.

Бойчо Скробански посочи, че вариантите могат да бъдат в най-различно естество, тъй като освен подвижен състав участват железопътна инфраструктура, сигнализация, контактна мрежа. Всичко това са части от елементите, които са свързани с експлоатацията на един влак.

Влакът се е движел със скорост около 110 км/ч, твърди стрелочникът на гарата в Хитрино

Влакът се е движел със скорост около 110 км/ч, твърди стрелочникът на гарата в Хитрино

По непотвърдена информация

Много са версиите за инцидента към момента. Едва след започването на реалните следствени действия на място те ще могат да бъдат потвърдени или отхвърлени.

Скробански допълни, че все още изчакват пожарната да преточи цистерните, за да могат да започнат да работят. Районът все още е под сериозен риск. Специалистите трябва да имат достъп до всички елементи, за да могат да изчистват една по една версиите.