Сред страните от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) България не се посочва като атрактивно място за инвестиции в търговски площи. Това сочи индекс на компанията за пазарни проучвания PMR, който я класира на осмо последно място.

Слабият интерес се дължал на ниската пазарна концентрация и малкият брой известни международни вериги, както и на демографската конюнктура - 70% от населението са градски жители, половината от които живеят в градове с над 100 хил. жители.

Пловдив е с преднина пред София по отношение интерес към инвестиции в търговски площи, сочат данните от изследването. Двата града съответно са на 9 и 11-о място в списъка от 15. Румъния е класирана на четвърто място между Полша и Унгария. Най-атрактивни страни според класацията са Русия и Украйна. Най-високо класираната страна членка на ЕС е Полша - на трето място.