Шведското правителство започва мащабна рекламна кампания в Европа, в опит да убеди ръководството на ЕС жителите на Стария континент в ползата от строгата политика по отношение на продажбата и употребата на алкохол.

В Швеция алкохол може да се купи само от определени държавни магазини, които работят с относително късо работно време и продават асортимента си много по-скъпо, отколкото в повечето останали страни от ЕС, отбелязва Би Би Си.

Уважаеми господин Барозу по тези причини вие трябва сериозно да помислите за борбата с пиянството, гласи един от рекламните текстове, отправени към председателя на Европейската комисия.
По-нататък се цитират данни на Световната здравна организация за това, че проблемите, свързани с алкохола, струват на Европа 235 милиарда долара на година.

След отмяната на ограниченията върху износа на алкохол в Европа неговата употреба нарасна и в Швеция, твърдят от шведското правителство.

Европейската комисия обаче обяви, че шведската политика по отношение на алкохола противоречи на съществуващото в Европа търговско законодателство.