Начинът да бъде активирана услугата е да се попълни приложеното Заявление и да се посети "Евробанк АД", клон Варна за подписване на договори и получаване на ПИН.
Гражданите се жалват, че в съпровождащите документи са описани и личните данни, ЕГН и адрес, които не са предоставени нито на банковата институция, нито на "Транскард".
Управителят на “Евробанк” АД клон Варна Добромир Петров заяви, че самите карти се активират в "Транскард", а банката е партньор по отношение на кредита.
Шефът на "Tранскард" не бе открит за коментар. Никой не може да даде отговор откъде са взети личните данни на клиентите. Подобен архив с данни съществува в служба ЕСГРАОН и полицията. Данните могат да се предоставят и от частни фирми, чиито клиенти са гражданите. В рекламната брошура е посочено че кредитната карта дава възможност да се заплащат стоките и услугите в обозначените на Транскарт търговски обекти като "Петрол", "МобилТел", Нappy Bar & Grill и други.
Районна прокуратура - Варна вече е сезирана с жалба от гражданка, която е получила по пощата изготвена на нейно име кредитна карта. В съпровождащите я документи са били описани лични данни на жалбоподателката, като три имена, ЕГН и адрес, които тя не е предоставяла.
В тази връзка започва общонадзорна прокурорска проверка, която ще установи, дали са допуснати нарушения и по какъв начин банката се е сдобила с личните данни на жалбоподателката. От районната прокуратура не уточняват името на банката и кредитния оператор.