Възмутени граждани сигнализираха в редакцията на Днес+, че са получили по пощата изготвени на тяхно име кредитни карти. В съпровождащите документи освен кредитната карта има и Заявление за придобиване правото на ползване на Кредитната карта "Транскард", както и книжка, в която са описани общите условия за издаване и предоставяне право на ползване на картата и рекламна брошура.

Начинът да бъде активирана услугата е да се попълни приложеното Заявление и да се посети "Евробанк АД", клон Варна за подписване на договори и получаване на ПИН.

Гражданите се жалват, че в съпровождащите документи са описани и личните данни, ЕГН и адрес, които не са предоставени нито на банковата институция, нито на "Транскард".

Управителят на “Евробанк” АД клон Варна Добромир Петров заяви, че самите карти се активират в "Транскард", а банката е партньор по отношение на кредита.

Шефът на "Tранскард" не бе открит за коментар. Никой не може да даде отговор откъде са взети личните данни на клиентите. Подобен архив с данни съществува в служба ЕСГРАОН и полицията. Данните могат да се предоставят и от частни фирми, чиито клиенти са гражданите. В рекламната брошура е посочено че кредитната карта дава възможност да се заплащат стоките и услугите в обозначените на Транскарт търговски обекти като "Петрол", "МобилТел", Нappy Bar & Grill и други.

Районна прокуратура - Варна вече е сезирана с жалба от гражданка, която е получила по пощата изготвена на нейно име кредитна карта. В съпровождащите я документи са били описани лични данни на жалбоподателката, като три имена, ЕГН и адрес, които тя не е предоставяла.

В тази връзка започва общонадзорна прокурорска проверка, която ще установи, дали са допуснати нарушения и по какъв начин банката се е сдобила с личните данни на жалбоподателката. От районната прокуратура не уточняват името на банката и кредитния оператор.