Докато Сенатът на САЩ се готви да одобри забраната на TikTok, шефът на ФБР Кристофър Рей във вторник подчерта опасенията за сигурността относно популярното китайско приложение, съобщава АФП.

Рей каза, че компанията майка на TikTok ByteDance е "задължена на китайското правителство", което "се опитва да открадне нашия AI и да хакне американската технология всеки ден".

Американците трябва да мислят, че "силата, достъпът, възможностите, контролът" на TikTok са в ръцете на китайското правителство и разузнавателните служби, каза Рей в интервю за NBC News.

Рей повтори опасенията, че TikTok представлява заплаха за националната сигурност на САЩ.

TikTok категорично отрече да споделя каквато и да е потребителска информация с китайското правителство.

САЩ поставиха ултиматум на TikTok

САЩ поставиха ултиматум на TikTok

Сенатът ще има последната дума

Приемането му е почти сигурно, след като Камарата на представителите - след месеци на спорове - одобри дългоочаквания законопроект с голяма двупартийна подкрепа.

Окончателният пакет съдържа мярка за забрана на TikTok, ако скоро не прекъсне връзките си с китайската компания майка ByteDance.

Популярното приложение беше подложено на контрол от страна на конгресмените за влияние на китайското правителство. Поддръжниците му заклеймиха забраната като нарушение на свободата на словото.

Законопроектът ще даде на ByteDance до една година, за да продаде TikTok, или приложението ще бъде забранено в Съединените щати, според анализатора на Wedbush Дан Айвс.

Вероятните купувачи на TikTok са Microsoft или Oracle, каза анализаторът в бележка до инвеститорите.

"По-широкото безпокойство е, че отмъщението от Китай може да дойде от тази принудителна продажба/забрана на TikTok и да добави повече натиск за регулаторни и геополитически насрещни ветрове, пред които са изправени американските компании в континентален Китай", добави Айвс.

Рекламодателите в TikTok ще се обърнат към конкуренти, ако САЩ забрани приложението

Рекламодателите в TikTok ще се обърнат към конкуренти, ако САЩ забрани приложението

TikTok ще генерира около 8,66 млрд. долара приходи от реклами в САЩ тази година

Очаква се Meta да бъде най-големият бенефициент от забраната на TikTok, като феновете на приложението прибягват до Facebook или Instagram.