Съдът спря сделката за “Булгартабак” разтръбяват новината от вчера днешните издания. Върховният административен съд спря финализирането на сделката за продажбата на 80 процента от “Булгартабак холдинг” АД с мотива, че Агенцията за призатизация и купувачът “Табако кепитъл партнърс” трябва да изчакат края на делото по жалбите на неодобрените кандидати, пише “Дневник”. Според другите трима от кандидат-купувачите “Табако кепитъл партнърс” не е доказал парите си. Експертите прогнозират негативно отражение върху изкупуването на тютюна, посочва “Монитор”. Последиците от сделката може да се вредни и непоправими, пише в мотивите, отбелязва “Стандарт”. “Труд” допълва, че съдът смята че изпратената му от АП преписка е непълна. Магистратите искат да им бъдат представени още куп документи. Те задължиха агенцията да им предостави и двата централни вестника, в които е публикувано решението за приватизация на “Булгартабак” чрез публично оповестен конкурс, изтъква “24 часа”. Съдебното заседание е насрочено за 3 октомври, а определението на съда не може да се обжалва, допълва изданието и не пропуска да отбележи, че за първи път се налага съдът да се произнася по приватизационна сделка от такъв ранг. Суматоха настъпи в любимата фирма на властта. “Табако кепитъл партнърс” се затвориха в офиса си, кабинетът пуска директива : мълчание!, съобщава “Стандарт”. Според вестника в същото време в “Булгартабак” тайно пишат липсващ протокол от 5 август тази година. Само фабриките ликуват, не остават без хляб, добавя същото издание. Бавенето на сделката обаче лишава бюджета от приходи, подчертават политиците на страниците на “Монитор”.

Пристигна транш от милиардите на ДПС, изненадващо обявява Дума. Първият транш по грандиозната инвестиционна програма, разработена от движението, е вече преведена в българска банка, доверил източник от централата на “Стамболийски”, 45, но отказал да назове трезора, защото засега това е тайна. ДПС крие източниците за програмата си от 3 милиарда долара, отбелязва изданието. Знае се само, че с тези 3 милиарда долара за 1000 дни трябва да се възроди българската икономика, а Родопите и Делиормана да просперират, обещали от движението.

Засега по света все още ни възприемат единствено като производители на кисело мляко, посочва “24 часа”. Вестникът се спира на нестандартния тeлевизионен клип, който ще ни представи на Европалия в Белгия. Клипът внесе истинско оживление сред присъстващите в Археологическия музей, отбелязва вестникът. Клипът започва с типични кадри от различни западноевропейски градове. На въпроса какво знаят за България и българите един определен брой жители на западноевропейските страни отговарят, че българи BVLGQRI е име на парфюм, разказва “24 часа”. А когато идва ред на Париж там висок рус мъж хапва от кофичка с кисело мляко. Това е така, защото почти всеки седми рус мъж във Франция смята, че основното занимание на населението в България е правенето на кисело мляко. Не е забравен и Лондон, продължава да разказва сценария на клипа “24 часа”. В Лондон е нощ. Минувач се приближава до друг на празна улица и започва да го мушка с чадъра си. Тук сценарият включва текста: неопределен брой жители на Обединеното кралство знаят единствено, че България е страна на българския чадър... Скандалният клип е дело на продуцентско-комуникационната агенция Big bang ! Comunication. Нейният президент Светослав Дойчинов е автор, режисьор и продуцент на екранното ни представяне на “Европалия” в Белгия, разкрива часовият вестник.

Разделих се с идеята за съпътстваща икономическа програма в Брюксел, споделя пред “Дневник” главният комисар и председател на Националния комитет “Европалия България 2002” Еми Барух. Българската култура отваря врати там, където и най-опитната дипломация се проваля, убедена е тя. Проектът “Европалия”, който струва на държавния бюджет 1.8 милиона лева, както и проектът “Общ европейски дом” са интересно и полезно упражнение за съвместно съжителство на различни култури, отбелязва Еми Барух. В този смисъл, заключава тя, трябва да гледаме на проекта “Европалия” като на една чернова към многото предстоящи гастроли на България по европейските сцени. “Сите ентернасионал дез ар” е вече едно гостоприемно пристанище на Сена, където вече 300 български творци са акостирали, отбелязва “Дневник” откритата изложба във Френския културен институт. Петнайсет платна на български художници, творили в парижките ателиета по програмата за културен обмен са подредени в експозицията “Срещи край Сена”. С особена оригиналност се отличава творбата на Греди Асса – “Писмо от Париж”, изтъква “Монитор”. На сив фон, тук-таме, прорязан от тъмносиви ивици е прикрепено бяло перце от птица. Картината навежда на мисълта, че писмото от Париж е доставено от пощенски гълъб на фона на мрачното сиво небе, добавя изданието. “Срещите край Сена” все по-категорично удостоверяват, че в Европа периферия и център са относителни понятия” цитира заключителните думи на изкуствоведа Бисера Йосифова вестник "Дневник”.