Концесията на летище "София" беше добре организирана схема за ограбване на България. Това заяви заместник-председателят на групата на БСП Георги Свиленски от трибуната на Народното събрание в отношение към изслушването на министъра на транспорта Георги Тодоров за концесията на летище "София".

Според него цялата концесия е била зачената и проведена порочно.

Всички знаете, че е обект от национална сигурност, че е най-голямото търговско дружество, с най-големи печалби, с най-големи доходи. Тогава аргументите били - 500 млн. за БДЖ, по 10 млн. на година концесионна такса за 35 години. Трети терминал, обновяване на първи терминал и изграждане на втора писта. 7 години управляващите от ГЕРБ агитираха Народното събрание, че това нещо трябва да се случи, за да може България да има модерно летище, посочи Свиленски.

"Какво виждаме към днешна дата? 500 млн. ги няма в БДЖ. 500 млн. не са останали в служебното правителство. Борисов ги изхарчи от джипката преди това", отсече Георги Свиленски.

По думите му БДЖ са останали без влакове. Свиленски подчерта още, че ГЕРБ са нанесли щета за 10 млн. и българските граждани трябва да знаят кой е ограбил България.

Транспортният министър иска ясни и видими резултати от концесионера на летище „София“

Транспортният министър иска ясни и видими резултати от концесионера на летище „София“

Процедурата за избор на концесионер е приключила

Припомняме, договорът за концесията на летище София беше сключен през юли 2020 г. след тръжна процедура, продължила 2 години.

През март тази година социалистите запитаха защо тогавашното правителство на Бойко Борисов подарява милиони на концесионера на летище София.

От "Демократична България" пък заявиха, че виждат летището като поредния кладенец, в който изтичат държавни пари.

Транспортният министър не вижда концесионерът на летище София да е свършил нещо

Транспортният министър не вижда концесионерът на летище София да е свършил нещо

Георги Тодоров не е доволен, заговори за санкции

От ГЕРБ обаче отрекоха обвиненията и нарекоха БСП и "Демократична България" нова коалиция, която в координирана акция като партизански набег, с една и съща теза са атакували с некомпетентност елементи от сделката на летище на София.

Малко по-рано от БСП отново захапаха концесията на летище "София", като соцводачът запита дали Министерският съвет се опитва да отложи с десет години задълженията на концесионера. След това транспортният министър отиде в парламента, за да успокои БСП за бъдещето на летището.

Идеята за концесия на летище София бе възобновена веднага след формиране на третия кабинет "Борисов" в началото на месец май 2018 г. тогавашният транспортен министър Ивайло Московски обяви намеренията на правителството да възобнови процедурата, спряна от служебния кабинет.

След това, през януари 2019 г., от БСП сезираха Европейската комисия за условията на концесията на летище "София".