Министерски съвет е взел решение да обяви автомагистрала Русе - Велико Търново за национален обект. Целта е да се даде приоритет на строителството и процедурите да минават по-бързо. Подкрепа е дал целият кабинет.
Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков след заседанието на Министерски съвет.
"Решението цели още да се сложи ред в проектирането, изграждането на автомагистралите и всички транспортни коридори в България. С това решение е направена част от онова действие, с което трябва бавно и методично да се ликвидира хаоса в строителството на пътища и да се въведе планов и правов ред в изграждането", обясни Шишков. Той бе категоричен, че изграждането на автомагистралата е важно и даде за пример забавянето на изграждането й и пътните произшествия в района.
ПУП е готов и другата седмица ще се одобри от МРРБ, започва процедура за отчуждаване и изграждане на автомагистралата. Иван Шишков обясни, че МС е установил, че "планът за автомагистралата не е бил съгласуван умишлено".
От днешна дата максимално бързо стартира проектирането на автомагистралата от Русе до обхода на Бяла, както и два от трите оса до магистралата, възлага се и проектиране на целия транспортен коридор ще се възложи до КПП Маказа.
Припомняме, че вчера министър Шишков обяви, че прави втора копка на строителството на АМ "Хемус", като държавата е изплатила дължимите суми към фирмите, които участват в строителството на новите участъци на магистрала "Хемус" и изграждането ѝ се възобновява. Не стана ясно коя обаче е първата копка - обявена от предишното управление на ГЕРБ и бившия премиер Борисов, или в далечната 1974 г.
На второ място министърът на регионалното развитие съобщи, че Министерски съвет е взел решение и за промяна на ОУП на София с цел разширяване на трети метродиаметър. Той ще е от Военна академия, през кв. "Гео Милев", Арена Армеец и стига до Цариградско шосе, дълъг ще е 6 км и ще има 6 метростанции.
no-noi
на 14.09.2022 в 16:21:32 #12 см асвалт положен директно върху почва валирана директно в 2 метра пласт нали, да не вземете да нарушите сегашните методи на строеж на магистрали, после да викнете боико на я открие