Проверката на двамата служебни министри Христо Алексиев, на транспорта и вицепремиер, и на Иван Шишков, МРРБ, на газовата връзка с Гърция, по която трябва да дойде азерският газ, не откри газ, а строеж. Това стана ясно от думите на Христо Алексиев, който е и ръководител и на кризисния щаб към МС за енергетиката.
Ние газ не открихме, открихме строежи, заяви Христо Алексиев. Шишков сравни проекта като "луксозно обзаведен офис, в който няма ток".
По-късно обаче Иван Шишков разясни, че една част от строителните дейности, които са били представени като незавършени, всъщност по време на проверката са установили, че са завършени, а като пример за оставаща работа даде неизмазване на обект и липса на готовност да се въведе в реална експлоатация падминистративна сграда. От думите му се разбра обаче, че най-важното, което не е изградено до този момент е компютърната връзка с Гърция - няма яснота как тя ще се осъществява.
По думите на Алексиев завършването на газовата връзка с Гърция е един от приоритети пред служебното правителство. Той посочи, че са инспектирани критичните локации по трасето, като допълни, че са подготвени решения за решаване на проблемите. Днес се очаква от строителя да представи план за действие, точно разписан.
Според него има един голям проблем, който остава нерешен. "Той е свързан със скадата, която управлява целия интерконектор. Без приключване на тази скада - той няма как да работи, добави Алексиев.
Иван Шишков поясни, че надзорникът на строителството на газовата връзка ще получи свой офис в ДНСК и ще се проверява цялата документация. Искаме да спечелим този срок, а когато строежът бъде готов, искаме буквално на другия ден да сме готови с документите", увери Шишков.
Шишков не знае как се е коментирало, че обектът е бил готов, но отказа да посочи виновника за незавършването на проекта - това е факт, а "с коментари бихме създали само напрежение", заяви Шишков.
На въпрос дали кризисният щаб и служебното правителство ще преговаря с "Газпром" Алексиев заяви, че ще се действа системно и изброи приоритетите по важност - 1. Газовата връзка; 2 Булгаргаз и нататък.
Като втори приоритет той очерта стабилизирането на състоянието на "Булгаргаз". По думите на служебния вицепремиер в дружеството има дупка от поне един милиард. "Никой не се е погрижил да се осигурят пари на "Булгаргаз" да се разплатят доставките - от където и да са те, независимо дали азерски газ или "Газпром".", заяви Алексиев. Той добави, че утре се очаква да бъдат обявени резултатите от стабилизирането на обществения доставчик.
По отношение на твърденията на бившият премиер Кирил Петков, че са осигурени 7 танкера с газ, Алексиев бе категоричен, че те не отговарят на истината.
В отговор на въпрос Христо Алексиев потвърди, че е поискано удължаваме на срока на офертата за седемте танкера с втечнен газ. Поискахме две седмици отсрочка, посочи Алексиев, но избегна повече въпроси с изречението, че така или иначе в момента "Булгаргаз" не може да плати.
Obektiven_29
на 16.08.2022 в 20:22:41 #11Кирчо и Кокорчо са виновни за всичко!
58eng
на 11.08.2022 в 15:55:51 #10Майкъл,значи пе.де.расите админи вече не ги мисля. Вс ще дойде видов ден. Лично ще им счупя кирливите пръстенца с дръжката на пистолета преди да гиобеся пред Мавзолея!
58eng
на 11.08.2022 в 01:55:31 #9Майкъл,ти уби змея
Арахангел Михаил
на 11.08.2022 в 00:38:44 #8Според него има един голям проблем, който остава нерешен. "Той е свързан със скадата, която управлява целия интерконектор. ========================================== Едно кратко пояснение на гоУемия пробУем за невежата гмеж от мисирки-списвачки и коментаторки по-долу: СКАДА-та е Supervisory Control and Data Acquisition, но как точно се превежда туй чудо няма да изяснявам на тотално несведущи, а и е сложно при това. Само ще го обясня накратко. Та тази мъничка и очевидно нищо незначеща за повечето нашенци думичка СКАДАТА означава за малкото останали разбиращи от истинско техническо и индустриално управление (а не онова дето уж го учат в АОНСУ и УНСС), че цялата интерконекторна система няма собствена управляваща система, която се назовава най-грубо SCADA на български автоматаджийски жаргон. И означава че целият наш интерконектор и прилежащите му тръби и железарии са точно в положение на муха без глава! Възможно е дори добичето да мръдне конвулсивно някой крак или да избръмчи с едно крило, но това изобщо не е функциониращо живо същество и няма как да стане такова особено в 21ви век. Защото мъничката част, главата му липсва! А тя е най-важна, ако знаете :-))) И тази СКАДА е всъщност по-сложна и по-важна от всички тръби, компресорни станции, спирателна, предпазна и регулираща арматура, датчици и (може би) наблюдателни камери и разни средства за контролиране на достъпа до цялата газопреносна система от Гюмюрджина до Ески Зааръ. И може би дори по-скъпа, ако се прави на високо ниво. Та "СКАДА-та" трябва да има предварителен проект "на хартия", което ама никак не е просто да се направи заради географската отдалеченост и разпръснатост на съоръжението, което ще бъде управлявано. Този проект не се прави за два дни, а за мнооого месеци след доста проучвания всякакви и впоследствие се одобрява от много мъдри автоматаджийски (а не филоложки или мениджърски) глави. След това проектът се "облича" в техническо решение, което е доста по-сложно от наплодилите се напоследък из Татковината железарии от типа "ширпотреба" на една популярна с комисионите си известна у нас чужда фирма. Ще е необходим сигурно и отделен софтуерен проект към цялата скадичка, иначе тя ще трябва да ходи гола, а не е прилично. И понеже задачката й е доста важна, ще излязат наяве необходимости от много специални доработки към софтуера а и към железарията, които не са по акъла на наплодилите се IT специалисти у нас, а е нужен много специален акъл, дето почти не е останал вече тук. И защо е така - ами защото нещата са гъсто оплетени, опасни, разностранни и при първа възможност правят едно голямо БУМ. И пак няма газ, всякакъв. И всичко това трябва да се купи, достави, монтира, оживи, провери и чак тогава да се вкарва в действие. Пак от специални и малко на брой у нас хора. След което с повишено внимание и откривайки на всяка крачка множество технически, софтуерни, системни и други кусури, като например липсата на обучен експлоатационен и поддържащ персонал за СКАДА-та, страхливо да пуснем "газта", т.е. природния газ по трасето. С всичкото най-голямо за българина бързане - не по-рано от края на 2023 година, ако гореизброените нещица не са налице, не са донякъде правени и изобщо започвани. А в министерствата каквито и калинки да бъдат сложени - кембриджски, харвардски, че дори и МИТ-ски ако щете, ако не са от породата автоматаджийски или поне техно енджиниърски, няма да видите нито СКАДА, нито газ, или дори гаС за газена ламба. Да живеят кюмбетата тип Си ганска либоф!
bylgarin81
на 10.08.2022 в 22:42:00 #7Слагайте климатици, купувайте конвектори, радиатори, инфрачервени, акумулиращи печки, агрегати, калорифери, ел одеала, печки на дърва, въглища, пелети....
58eng
на 10.08.2022 в 22:31:00 #6Щом и Простачката разбира от газ...Ниой не гони Гъзпром,те врътнаха кранчето при изряден договор и тепърва ще плащат неустойки..В момента служебните тупат топката и пллашат народа.
maria-ivanova
на 10.08.2022 в 21:24:55 #5Най-големоте отрепки, крадци и лъжци изплуват най-отгоре и образуват "политическия елит". Това вече не се търпи. След два месеца са изборите и като гледам, то няма за кого да се гласува. Хвани едните, удари другите.
no-noi
на 10.08.2022 в 21:16:58 #4Щом има такова разминаване някои е виновен и ако тоя виновен не се търси утре ще стане пак същото, а сметката ще я плати народа не киро лъжеца
bogdan-popov-cyTn4Mmx
на 10.08.2022 в 17:34:09 #3Тоя до Кога ще льже а не е в затвора още? Такива каши забьрка с Кокорчо,че ще остави Бьлгария без газ за зимата.
newser
на 10.08.2022 в 17:27:40 #2Този не е министър, а обикновен меринджей, ПиАр политик
halo
на 10.08.2022 в 16:22:29 #1ПП = Подмяната и фактите.