От Сметната палата публикуваха отчетите на участниците в евроизборите, проведени на 26 май 2019 г., съобщиха от одитния орган.

Според отчетите, от ГЕРБ са имали 1 790 956 лева приходи от държавна субсидия. Те отчитат 9 281 лева разходи за материали. Разходите за външни услуги са им 1 763 508 лева. Не са описали разходи за консултантски услуги. За социологически проучвания са дали 24 000 лева от разходите си. За електронни издания са дали 362 544 лева

32.4 млн. лв. отиват за подготовка и организация на евроизборите

32.4 млн. лв. отиват за подготовка и организация на евроизборите

Дончев ще отговаря за организацията евровота

ГЕРБ са дали 945 136 лева за дипляни, флайери, плакати. За събрания и концерти - 227 674 лева. Командировките им са 15 403 лева. На финала - получените и изразходваните пари съвпадат до стотинка.

От "БСП за България" са показали дарение от 936 лева лични спестявания на жена от Варна. Партията е използвала 1 752 162,64 лева пари на партиите, участващи в коалицията. Парите на кандидатите, издигнати от коалицията са 12 771,91. От левицата отчитат 1 765 870,55 набрани средства за финансиране на предизборната кампания. Общо разходите на БСП за евровота през месец май 2019 г. е 1 748 542 лева.

От тях за материали от БСП са дали 84 206,63 лева, а само за канцеларски материали са дали 10 878,77.

Разходите за външни услуги на левицата са 1 610 926,79 лева. За онлайн вестници, списания, информационни агенции и онлайн новинарски услуги - 271 611,06. От левицата са дали 15 000 лева за консултантски услуги, а за дипляни, флайери, брошури са изразходвани 65 926,21 лева.

Лидерът на ПЕС Сергей Станишев, който първоначално трябваше да отвоюва своето място в листата за европарламента, е дарил 2856 лева и допълнително нематериални активи на различни суми, според отчета на партията. Депутатът Румен Гечев също е сред дарителите с нематериални активи.

В България е най-големият срив на избирателната активност в целия ЕС

В България е най-големият срив на избирателната активност в целия ЕС

Средната избирателна активност в целия ЕС е 50,82 на сто

От ВМРО-БНД отчитат 968 804,36 държавна субсидия за участие в евровота. Те са по-скромни в харчовете за канцеларски материали - само около 2130 лева. За външни услуги са похарчили около 966 671,64.

От партия "Воля" отчитат 1 394 850 лева собствени средства за участие в евровота. Общият размер на набраните средства за евроизборите е 1 428 600.

За външни услуги са изразходвали 1 391 580. Разходите им за медийни услуги надвишават предоставените от държавата 40 000 - те са 875 126 лева. За плакати, флайери, брошури са дали почти 233 000 лева. 

Евроизборите държава по държава

Евроизборите държава по държава

Как гласуваха всички държави и какъв парламент ще има Европа в следващите години

От извънпарламентарната партия "Възраждане" са имали 674 403 собствени приходи и дарение от 600 лева. Изхарчили са почти 101 000 лева за медийни услуги.

От "Глас народен" са получили 13 918 лева държавна субсидия. Те отчитат 53 918 лева, набрани за финансиране на предизборната си кампания. Предоставили са 3000 лева за консултантски услуги.

За плакати, флайери хората на Светльо Витков са похарчили 772 лева, 7550 лева за наеми и транспорт. На финала отчитат толкова разходи, колкото е сбора от държавната им субсидия и набраните средства. 

ЦИК обяви обществена поръчка за изработка и доставка на бюлетините за евровота

ЦИК обяви обществена поръчка за изработка и доставка на бюлетините за евровота

За отговорно длъжностно лице е определен Николай Желязков

От европейска партия "Волт" са имали 63 065 общ размер на парите за участие в кампанията. За външни услуги са дали 16 640 лева. От получените от държавата 40 000 лв. за медийни пакети са изразходили 39 982 лева.

ЦИК обяви обществена поръчка за 3000 машини за гласуване за евровота

ЦИК обяви обществена поръчка за 3000 машини за гласуване за евровота

Максималната прогнозна стойност на обществена поръчка е сума в размер на 7 500 000 лева

Кандидатът на Българско национално обединение Евгения Банева е отчела само 40 000 лева, дарени от държавата за медийни услуги.

В законовия 30-дневен срок отчети за приходите, разходите и поетите задължения за плащане във връзка с предизборната кампания подадоха всички участници в тези избори - 13 политически партии, 8 коалиции от партии и 6 инициативни комитета.

В съответствие с изискванията на Изборния кодекс Сметната палата публикува и представената информация от доставчици на медийни услуги, социологически и рекламни агенции, и агенции за връзки с обществеността за предоставените от тях услуги на участниците в изборите.

Сметната палата вече проверява за съответствие на декларираните приходи и извършените разходи във връзка с предизборната кампания, когато надхвърлят 1 000 лв.