Увеличение на цената на зоните за паркиране не е обсъждана, това не е на дневен ред.

Това заяви пред bTV зам.-кметът по транспорта Кристиан Кръстев.

Зоните за паркиране в София остават платени, въпреки въведените противоепидемични мерки, подчерта той.

"Освобождаването на зоните при предишната карантина създаде огромна анархия по улиците, имаше много повече оплаквания и предпоставки за пътно-транспортни произшествия", обясни зам.-кметът по транспорта.

"Когато една зона се насити над 90%, означава, че не е ефективна. Идеята е да направим така, че всяка зона да е балансирана първо по отношение на живеещите там, и второ - на заобикалящата среда", обясни той.

Няма да намаляват работното време на градския транспорт в София

Няма да намаляват работното време на градския транспорт в София

Градският транспорт ще се движи със зимно разписание

Работното време на зелената зона ще бъде същото като на синята, отново от 4 януари, отбеляза той.

Според зам.-кмета по транспорта въпросът с мръсния въздух е многопластов. "София е била с мръсен въздух още по времето на "Кремиковци", просто сега се обръща повече внимание, посочи Кръстев.

Според него основни фактори за проблема със замърсяването на въздуха са географското положение на столицата, мъглите, презастрояването, отоплението на твърдо гориво. "В момента се борим активно с фините прахови частици. Необходимо е обаче да се бори не само Столична община, а и хората. Ако хората не бъдат отговорни, няма как да се справим", отбеляза Кръстев.

Работното време на столичния градски транспорт няма да бъде намалявано, но ако натоварването системно продължава да е по-малко и е необходимо от медицинска гледна точка, след две седмици може да въпросът отново да бъде обсъден, обясни Кристиан Кръстев.

София трета в света по мръсен въздух

София трета в света по мръсен въздух

След Сараево и Лахор