С 12 процента са намалели пътуващите в градския транспорт в София за последните осем години.
Спадът е само за наземния транспорт, докато пътникопотока в метрото се е увеличил с 318 процента, заради удължаването на първия лъч от "Обеля" до"Младост", сочат междинните данни от преброяването на пътниците, извършено от Центъра за градска мобилност.
За последните осем години с 22 процента са намалели пътуващите в автобусния транспорт, с 23 процента - в трамваите, но от Центъра за градска мобилност отчитат, че причина за спада на пътуващите е и честите промени в маршрутите им заради строителството на метрото.
Най-малко е намалението на пътуващите в тролейбусния транспорт - със седем процента, но и това си има обяснение, тъй като голяма част от линиите минават през централната градска част, където динамиката качващи-слизащи е по-голяма отколкото в периферията на града.
Преброяването на пътниците в София е възложено на Центъра за градска мобилност и започна в началото на март. Само преди седмица приключи първият етап от него - работата по маршрутите на 9 тролейбусни, 46 градски автобусни, 50 крайградски автобусни и 16 трамвайни линии. До средата на май резултатите трябва да бъдат обобщени и предадени в Столичната община.
Предварителните резултати сочат, че съществува голяма разлика на пътуващите в различните часове от денонощието - сутрешния пик е изключително силен, през дневните часове превозните средства са слабо натоварени, а следобедно-вечерния пик е по-слаб от този сутринта.
След оформянето на окончателните данни ще бъдат предприети промени в интервалите на движение по част от линиите на градския транспорт.
Минувач
на 23.04.2010 в 18:37:26 #10Една чудесна статия за изграждането на новата отсечка на метрото: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=457342
don_reas
на 23.04.2010 в 13:57:47 #9emoubi | 23.04.2010 12:20 За нищо не заменям преживяването в 76 дааа, колко си прав само! не се бях качвал в градски транспорт от доста време и миналата седмица пътувах точно със 76 ! едно е че го чаках доста време, друго - качи се една контрола и в автобуса започнаха ЛюТИ ЦИРКОВЕ АБЕЕ РИАЛИТИ шОУ
Паганини
на 23.04.2010 в 13:49:59 #8Услугата на градският транспорт, е непривлекателна, нежелана - скъпа и неудобна. Направена е такава, с цел гражданите, да ползват автомобилите си в града.
VioletRay
на 23.04.2010 в 13:45:58 #7Доколкото си спомням преди Борисов да направи билета на 1лв, колкото е в Гърция, най-тържествено обеща, че ще бъде подменен авто паркът на СКГТ! Точно вчера се насладих най-малко на 5 икаруса, които в никоя държава не биха ги ползвали толкова години. Но нали в България се КРАДЕ! И се правят политически интриги за да се махнат крадците на другите за да си сложим наши. Борисов ще много поздрави от мен. Лично съм чул за негови приближени какви ексри са получавали. Така че да се даде и самият той на прокурор!
рибарю
на 23.04.2010 в 13:42:46 #6Това не е вярно,особено там където няма метро.Сега чакаме по 20-30 минути понякога,а си представям ако намалят автобусите.Защо промениха маршрута на трамвай 17.Когато беше до Борово беше винаги пълен,а този маршрут който е е много неудобен.За да стигнеш до гарата ти трябва 1 час.До гарата можеш да отидеш много по-бързо с рейс 150,85,35 .
жунгръц
на 23.04.2010 в 13:41:43 #5Бойчо | 23.04.2010 11:46 Тоя долен измекяр ще направи всичко възможно, за да спаси престъпниците, които го спонсорират. 1. White Knight | 23.04.2010 11:41 "... нарушават основните права и свободи на гражданите," не на гражданите , а на крадливите, уродливи, бесепарски мутанти ... ===================================== Поредното доказателство, че герберията коментира по инерция, без да чете!
Mike
на 23.04.2010 в 13:40:14 #4Да, и аз не зацепвам първите два коментара кво общо имат с темата на статията?!? Да не би нюза пак да се подменили изцяло съдържанието и заглавието на статията, запазвайки същия линк? Иначе по същество -- тия са открили топлата вода! Че сутрин и вечер имало пик, и вечерния бил по-малко натоварен. Последното е просто защото разликите в часовете, когато си тръгват хората -- примерно между 4 и 8 -- са по-големи, отколкото разликите в започване на работа сутринта, примерно между 8 и 10. Освен тва много хора не се прибират директно от работа, а гледат да посвършат и нещо друго след работа -- да напазаруват, да се видят с приятели, да отидат на кино и т.н. А иначе силно се надяваме да има отлив на пътници от автобусите към метрото! Нали затва го прайме тва метро ебаси, ако не намалее натоварването по рейсовете, за къв чеп ни е? Аз лично силно се надявам да има и отлив на потока автомобили към метрото, дори това би било главното предимство на метрото. Поне малко от малко да се отпушат улиците от таратайки. Аз лично с удоволствие бих пътувал само с метро, ако имаше близка станция до нас и до работата. Много по-удобно е отколкото да висиш на светофари и да дишаш газове. Но за тая цел на тия от градския транспорт трябва да им хрумне да пуснат рейсове от кварталите до най-близката станция на метрото. Сега има хора, които вървят по 10-15 мин пеша до метрото (това е повече от километър!), но го правят, защото пак им е по-бързо. Също така трябва да се направят комбинирани билети и карти "рейс/трамвай до метрото плюс метро", щото така както е сега ако караш на билетчета даваш по 2 лева за едно пътуване, от което примерно 2-3 спирки са с рейс и другото е метро (или обратно).
king_for_a_day
на 23.04.2010 в 13:00:23 #3"След оформянето на окончателните данни ще бъдат предприети промени в интервалите на движение по част от линиите на градския транспорт." --------- Недейте бе, закъде бързате... Изчакайте още някое десетилетие, пък то до тогава...
Бойчо
на 23.04.2010 в 12:46:20 #2Тоя долен измекяр ще направи всичко възможно, за да спаси престъпниците, които го спонсорират.
White Knight
на 23.04.2010 в 12:41:15 #1"... нарушават основните права и свободи на гражданите," не на гражданите , а на крадливите, уродливи, бесепарски мутанти ...