С 12 процента са намалели пътуващите в градския транспорт в София за последните осем години.

Спадът е само за наземния транспорт, докато пътникопотока в метрото се е увеличил с 318 процента, заради удължаването на първия лъч от "Обеля" до"Младост", сочат междинните данни от преброяването на пътниците, извършено от Центъра за градска мобилност.

За последните осем години с 22 процента са намалели пътуващите в автобусния транспорт, с 23 процента - в трамваите, но от Центъра за градска мобилност отчитат, че причина за спада на пътуващите е и честите промени в маршрутите им заради строителството на метрото.

Най-малко е намалението на пътуващите в тролейбусния транспорт - със седем процента, но и това си има обяснение, тъй като голяма част от линиите минават през централната градска част, където динамиката качващи-слизащи е по-голяма отколкото в периферията на града.

Преброяването на пътниците в София е възложено на Центъра за градска мобилност и започна в началото на март. Само преди седмица приключи първият етап от него - работата по маршрутите на 9 тролейбусни, 46 градски автобусни, 50 крайградски автобусни и 16 трамвайни линии. До средата на май резултатите трябва да бъдат обобщени и предадени в Столичната община.

Предварителните резултати сочат, че съществува голяма разлика на пътуващите в различните часове от денонощието - сутрешния пик е изключително силен, през дневните часове превозните средства са слабо натоварени, а следобедно-вечерния пик е по-слаб от този сутринта.

След оформянето на окончателните данни ще бъдат предприети промени в интервалите на движение по част от линиите на градския транспорт.